Trenuri noi la Metrou : primele rame Alstom vor fi livrate la iarnă. Toate cele 13 trenuri noi vor intra în circulație în 2023

Metrou Sursa : Metrorex

Compania Alstom va livra primul tren nou de metrou din comanda de 13 unități începând cu luna decembrie, a anunțat luni, la Ministerul Transporturilor, directorul general Metrorex, Mariana Miclăuș. Contractul pentru 13 trenuri de metrou din seria Metropolis (asemănătoare ramelor din Sidney) a fost semnat în decembrie 2020 pentru aprox. 103 de milioane de euro și are o durată totală de 30 de luni. Primele rame vor fi introduse în circulație pe Magistrala M 5 Drumul Taberei unde Metrorex circula înainte de reducerea serviciilor Alstom cu doar 8 rame din cauza lipsei de material rulant.

Materialul rulant de la Metrorex (82 de trenuri) :

1. IVA – Arad 15 Rame electrice de metrou fabricate de IVA Arad – Romania între 1980 – 1992 și fiabilizat între 2011 – 2014.

2. Bombardier – 44 Rame electrice de metrou fabricate de Bombardier Transportation -Suedia utilizat pentru efectuarea serviciului comercial (transport de călători), din care 18 rame fabricate între 2002 şi 2004 respectiv 26 de unităţi 2006 – 2008.

3. CAF – Spania 23 trenuri, din care 16 trenuri 2013-2014 respectiv 7 rame din 2016.

Toate cele 13 trenuri vor fi livrate în cursul anului viitor, a explicat șefa Metrorex : ,,Contractul cu Alstom pentru achiziția a 13 trenuri este în derulare. Cu specialiștii Metrorex, în prezent sunt organizate recepții pentru ansambluri, toate cele 13 trenuri vor intra în circulație în cursul anului 2023, de la începutul anului și până la finalul acestuia. Probabil că primul tren va fi disponibil în decembrie sau ianuarie 2023.” -Mariana Miclăuș.

Fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală și asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilități. Trenurile au o configurație specifică, personalizată pentru metroul din București: caroserie din oțel inoxidabil, 114 metri lungime și trei metri lățime, asigurând o capacitate totală de 1.200 de pasageri/ tren. Configurația finală, culorile și finisajele vor fi complet personalizate în conformitate cu cerințele clientului, în etapa de proiectare. Trenurile vor fi echipate cu tehnologia CBTC la bord, pentru a fi compatibile cu cea mai modernă tehnologie de semnalizare din calea de rulare.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: