Compania de Drumuri a scos la licitaţie expertiza pentru reparaţii capitale pe A1 Bucureşti – Piteşti

cnair, muncitori, autostrada soarelui Foto: CNAIR

Compania de Drumuri a scos la licitaţie expertiza tehnică pentru reabilitarea Autostrăzii A 1 Bucureşti – Piteşti, tronsonul cu o lungime de 34 de kilometri dintre Capitală şi localitatea Vânătorii Mici din judeţul Giurgiu. A1 Bucureşti – Piteşti este prima autostradă din România, construită între anii 1967 şi 1972, iar în perioada 1997 – 2000 a avut singura reparaţie majoră.

Numită „bătrâna doamnă” a infrastructurii rutiere din ţară, această autostradă este printre cele mai aglomerate şosele din România, cu peste 40.000 de autovehicule/zi (după DN 1 Bucureşti – Otopeni şi DN 1 Floreşti- Cluj Napoca).

Potrivit caietului de sarcini, CNAIR caută soluţii pentru creşterea vitezei medii de deplasare şi îmbunătăţirea siguranţei rutiere pe A1 Bucureşti – Piteşti. Sectorul pentru care se propune reabilitarea este cuprins între kilometrul 10 – ieşirea din Bucureşti şi kilometrul 44, zona localităţii Vânătorii Mici aproape de limita dintre judeţele Giurgiu şi Dâmboviţa, un tronson denivelat, cu plombe, pe care CNAIR face în fiecare primăvară reparaţii pentru a astupa gropile.

Pentru această expertiză tehnică, CNAIR plăteşte 165.000 lei, durata contractului este de trei luni, iar prestatorul trebuie să facă mai multe teste, potrivit caietului de sarcini. „Efectuarea de măsurători privind capacitatea portantă, planeitatea şi rugozitatea tronsonului expertizat. Identificarea zonelor cu degradări inclusiv la structură şi inventarierea lor şi a zonelor susceptibile de producerea a accidentelor şi măsuri de remediere pentru asigurarea siguranţei în circulaţie. Identificarea defectelor şi degradărilor la poduri şi pasaje şi stabilirea de soluţii de reabilitare”, sunt cerinţele din caietul de sarcini pentru expertiza A1 Bucureşti – Piteşti.

Propuneri de resistematizare pentru tronsonul autostrăzii A1 de lângă Bucureşti

MasterPlanul de Transport al României prevede şi lărgirea Autostrăzii A 1 Bucureşti – Piteşti, dar pe sectoare (n.r., primul segment al Autostrăzii A3 Bucureşti – Ploieşti are 3 benzi pe sens, traficul fiind mult mai redus decât pe A1). Măsura de lărgire este absolut necesară pentru că, peste câţiva ani, vor fi date în trafic primele tronsoane ale Autostrăzii A1 Sibiu – Piteşti şi ale Autostrăzii A0 Centura Bucureşti şi, fără o reabilitare, pe A1 între Bucureşti şi Piteşti traficul va fi sufocat.

De asemenea, pe ultimii kilometri ai Autostrăzii A1, la intrarea în Bucureşti, în zona parcurilor logistice, zilnic se circulă bară la bară şi se produc accidente, o altă propunere fiind reclasificarea sectorului din autostradă în drum naţional şi transformarea benzii de urgenţă în bandă de circulaţie pentru a creşte capacitatea de trafic. Pe A1 la intrarea în Bucureşti blocajele apar şi la breteaua de descărcare în Centură, cozile de la intersecţia Domneşti (cea mai aglomerată zonă de pe Centură) ajungând până la autostradă.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: