Penalizări mici pentru întârzieri uriașe : constructorul grec Aktor a fost penalizat cu 2,3 milioane lei pentru lipsa de mobilizare de pe Lotul 3 al Autostrăzii de Centură București Sud/Doar 13 % execuție după un an pe șantier

A0 Aktor

Întârziere foarte mare pentru constructorul Aktor (Grecia) care lucrează pe lotul 3 al Autostrăzii de Centură București Sud. După un an de la intrarea în șantier stadiul fizic de execuție este de doar 13,3 %, avans care face imposibilă respectarea termenului de finalizare : octombrie 2023. Lipsa de mobilizare și întârzierile de pe șantier i-au adus antreprenorului din Grecia, pe lângă certificatul intermediar negativ și o penalizare totală de 2,3 milioane lei la un contract de 853 de milioane. (n.r. un milion lei a fost penalizarea pentru întârzierile din etapa de proiectare), potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu. Lotul 3 al Autostrăzii A 0 București Sud este cel mai lung de pe sectorul sudic ( 18 km.) și ar trebui deschis anul viitor pentru a permite circulația pe Autostradă completă de la Pitești la Constanța. Ministrul Grindeanu avansa chiar obiectivul de a circula de la Craiova la Constanța pe șosea de mare viteză, dar este puțin probabil din cauza șantierului blocat la Craiova (  constructor Tirrena Scavi).

,,Lotul 3: Bragadiru – Joița (17,96 km), lucrările au ajuns la un stadiu fizic de 13,36 %.

Constructorul grec înregistrează întârzieri față de graficul asumat, pe care trebuie să le recupereze pentru a finaliza lucrările anul viitor (2023). Din cauza întârzierilor, inclusiv în faza de proiectare, CNAIR a penalizat constructorul cu peste 2,3 milioane de lei până acum.”

Raportul oficial CNAIR : ,,ANTREPRENORUL NU RESPECTA PROCEDURILE TEHNICE DE EXECUTIE. ANTREPRENORUL INREGISTREAZA SINCOPE IN APROVIZIONAREA CU BETON. MOBILIZAREA (UTILAJE, ECHIPAMENTE, PERSONAL) INSUFICIENTA SI PRIN URMARE SE INREGISTREAZA UN RITM SCAZUT DE EXECUTIE SI UN PROGRES MIC AL LUCRARILOR.”

Contractul pentru lotul 3 a fost semnat în primăvara anului 2019 cu o durată de 42 luni, din care 12 luni pentru proiectare şi 30 luni pentru execuţie.

Tronsonul cuprinde:
– 9 pasaje și 4 poduri,
– un nod rutier la intersecția cu A1,
– o parcare de scurtă durată și un spațiu de servicii – ambele în oglindă.

Pe de altă parte, loturile 1 și 2 ale semi inelului sudic unde lucrează turcii de la Alsim Alarako avansează bine, lotul 1 Glina-Vidra ( 17 km.) se apropie de 50 %, iar lotul 2 Vidra-Bragadiru ( 16 km.) 63 %. Rămâne de văzut dacă la sfârșitul anului CNAIR va reuși să deschidă 10 -11 kilometri de autostradă pe lotul 2 între intersecțiile Jilava DN 5 și Bragadiru DN 6, însă șansele nu sunt foarte mari.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: