Modernizarea liniei de tren Caransebeș-Timișoara-Arad : a fost semnat contractul de finanțare prin PNRR, investiție de aproape 9 miliarde lei. Lucrările de reabilitare se fac pentru viteza maximă de 160 km/h.

CFR SA modernizare CF Sursa CFR Infrastructură

Ministerul Transporturilor și Compania CFR Infrastructură au semnat contractul de finanțare pentru modernizarea liniei de tren Caransebeș-Timișoara-Arad, cea mai mare investiție feroviară finanțată prin PNRR. Linia Caransebeș-Timișoara-Arad are o lungime de 162 de kilometri, cuprinde 4 loturi, iar lucrările de reabilitare se fac pentru o viteză maximă de 160 km/h. Pe trei din cele patru loturi CFR Infrastructură a desemnat Astaldi câștigătoare în timp ce pe lotul 2 pe spaniolii de la FCC. Deocamdată, nu este semnat niciun contract fiind depuse și contestații.

Lotul 1: Caransebeș – Lugoj (Constructor Astaldi)

Lotul 2: Lugoj – Timișoara Est (Constructor FCC)

Lotul 3: Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr. D ( Astaldi)

Lotul 4: Ronaţ Triaj Gr. D – Arad (Astaldi)

,,Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că a fost semnat primul și cel mai important contract de finanțare pentru domeniul feroviar, în valoare de 8,77 miliarde lei, din cadrul Programului Naţional de Redresare și Reziliență (PNRR). Contractul de finanțare, semnat de ministrul Transporturilor, domnul Sorin Grindeanu, și directorul general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, domnul Ion Simu Alexandru, are drept scop modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad, pe o lungime totală de 162 km. Este cel mai important contract de finanțare din PNRR, un obiectiv prioritar pentru compania noastră, deoarece ne dorim ca infrastructura feroviară din zona de vest a țării să se alinieze standardelor europene de transport și să ofere călătorilor, care optează pentru transportul feroviar, atât pe distanțe lungi, cât și pe distanțe scurte, condiții moderne de călătorie, și aici ne referim la o infrastructură care va permite o viteză maximă de circulație de 160 km/h, stații moderne, servicii publice de calitate pentru călători, facilități sigure de tranzitare sau staționare în zonele publice, inclusiv amenajarea zonelor de acces și de deplasare pentru persoanele cu dizabilități. Modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad va contribui cu siguranță la nu doar la creșterea economică națională, dar și la cea locală, deoarece prin acest obiectiv vom asigura o conexiune feroviară modernă între localitățile adiacente acestui tronson de cale ferată și rețeaua națională”, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.

Ce lucrări se vor efectua :

-dublarea liniei de cale ferată pe toată lungimea traseului:

-refacerea infrastructurii liniilor și corectarea traseului pentru atingerea vitezei de circulație de 160 km/h;

-modernizarea clădirilor de călători;

-construirea de pasarele pietonale și adaptarea nivelului peroanelor la standardele europene;

-înfiintarea de halte de călători în zonele urbane, pentru accesul direct la rețeaua feroviară de transport;

-desființarea sau transformarea trecerilor la nivel în pasaje denivelate;

-lucrări specifice de exploatare feroviară, prin construirea a două clădiri de mentenanță, un centru regional de management al traficului și sistem ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM -R).

Linia de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad se află pe Coridorul Orient/Est Mediteranean, parte a rețelei feroviare TEN-T Core, și beneficiază de cea mai mare finanțare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.

Al doilea cel mai mare contract feroviar este modernizarea și electrificarea liniei de tren Cluj Napoca-Oradea.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.