Aproape toți directorii interni ai Companiei Tarom au fost schimbați, iar operatorul de stat face verificări privind posibilele situații de conflict de interese ai angajaților cu funcții de conducere spune directorul general, Mihăiță Ursu într-un interviu la Digi 24. De profesie inginer geodez, specialist în țiglă și aflat la al doilea mandat, Ursu vorbește despre ,,marea familie Tarom”, rude și familii întregi angajate, situația economică, întârzierile din această vară, dar și despre măsurile propuse pentru eficientizarea companiei, pe ,,minus” în ultimii 15 ani. (Tarom nu a mai avut profit din 2007).
În 2020, Tarom avea 1800 de angajați, iar acum prin implementarea Planului de Restructurare, compania e mai ,,suplă” ajungând la un personal de doar 1250 de salariați. Mulți dintre cei cu funcții de conducere sunt rude și există suspiciunea de conflict de interese, situație care trebuie investigată, a explicat Ursu : ,,TAROM avea în iunie 2020 peste 1.800 de angajați, o organigramă supra-dimensionată în care se regăseau familiile reamintite în presa de la acea vreme și multele grupuri cu diferite interese. Am reușit, în decursul a câtorva luni, să eliminăm mare parte dintre aceste grupuri. Și nu numai. Am schimbat aproape toți directorii interni, tocmai pentru a da un “restart” felului în care compania își desfășura activitatea. (…) Au fost multe familii în TAROM. Dar acest lucru nu pot spune că e în totalitate greșit. De exemplu, la marile companii aeriene din S.U.A. se încurajează ca angajații să-și aducă membri de familie care lucrează în domeniu. Nu am vreo problemă cu asta neapărat atât timp cât nu există interese în aceste familii care să contravină cu bunul mers al TAROM! Dar, totuși, când vezi că există mai mulți directori în TAROM care au același nume de familie și sunt rude, aici e ceva ciudat și trebuie investigat. Plus că am descoperit multe situații în care membrii familiei puteau fi într-un potențial conflict de interese.” spune Mihăiță Ursu.
La sfârșitul lunii iulie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu lăsa să se înțeleagă că, directorul general Mihăiță Ursu (susținut de PNL) ar urma să fie schimbat (Avionul Tarom Timișoara-București pe care îl aștepta ministrul Grindeanu a avut atunci aproape 4 ore întârziere)