Ford Motor Co. şi-a redus joi estimările privind rezultatele înregistrate în acest an, din cauza problemelor în aprovizionarea cu cipuri care afectează producţia mondială de autovehicule, o criză care, potrivit constructorului american, se va prelungi până în 2022, transmite Bloomberg.
Directorul financiar de la Ford, John Lawler, estimează că lipsa de cipuri va reduce producţia realizată în acest an cu 1,1 milioane de vehicule, o revizuire semnificativă faţă de estimările anterioare care vorbeau de o diminuare a producţiei cu 200.000 până la 400.00 de vehicule.
Vânzările pierdute ca urmare a unei producţii mai mici vor avea un impact semnificativ asupra rezultatelor anuale. În prezent, Ford se aşteaptă la un profit operaţional cuprins între 5,5 şi 6,5 miliarde de dolari în acest an, adică cu 2,5 miliarde de dolari mai puţin faţă de estimările anterioare privind un profit operaţional cuprins între 7 şi 8 miliarde de dolari.
“Există mai multe momente dificile în faţa noastră. Deficitul de semiconductori şi impactul asupra producţiei se va înrăutăţi”, a declarat directorul general Jim Farley. Potrivit acestuia, în prezent Ford se aşteaptă să piardă până la 50% din producţia preconizată pentru al doilea trimestru, în creştere faţă de 17% în primul trimestru. Farley avertizează că problema ar putea să se prelungească până în 2022.
În primele trei luni ale acestui an, Ford a înregistrat un profit operaţional de 4,8 miliarde de dolari, cu mult peste rezultatul de 1,8 miliarde de dolari prognozat de analişti. Veniturile trimestriale s-au ridicat la 36,2 miliarde de dolari, peste estimările analiştilor.
Însă, lipsa de cipuri începe să se facă resimţită asupra stocurilor Ford astfel încât compania nu va putea profita la maximum de cererea pentru vehiculele sale. Directorul financiar John Lawler a dezvăluit că la finele primului trimestru producătorul auto avea stocuri de vehicule pentru 44 de zile, sub standardul de 60 de zile considerat sănătos în industria auto.
Operaţiunile din America de Nord au fost din nou cele care au susţinut rezultatele Ford în primul trimestru, cu un profit operaţional de 2,95 miliarde de dolari, în creştere semnificativă faţă de un rezultat de 346 milioane de dolari în perioada similară a anului trecut, când izbucnirea pandemiei a afectat profiturile companiilor auto.
În Europa, Ford a raportat un profit operaţional de 341 milioane de dolari în primul trimestru, comparativ cu pierderi de 143 milioane de dolari în urmă cu un an.
Ford Motor Company este o companie globală cu sediul la Dearborn, Michigan. Compania proiectează, produce, comercializează şi furnizează o gamă completă de maşini Ford, camioane, SUV-uri, vehicule electrificate şi vehicule de lux Lincoln, furnizează servicii financiare prin Ford Motor Credit Company şi preia poziţii de conducere în electrificare, soluţii de mobilitate, inclusiv servicii de auto-conducere şi servicii conectate. Ford numără aproximativ 186.000 de angajaţi în întreaga lume.
În România, Ford Craiova are în acest moment peste 6.000 de angajaţi care lucrează, atât pentru producţia de vehicule, cât şi pentru cea de motoare. Aproximativ 1.100 dintre aceştia lucrează doar la uzina de motoare în 3 şi în 4 schimburi, pentru a face faţă cererii actuale de pe piaţă.
De la preluarea din martie 2008, Ford a investit peste 1,5 miliarde de euro pentru a transforma uzina din Craiova într-o fabrică de ultimă generaţie. Din această sumă, aproximativ 300 de milioane de euro au fost investiţi doar în modernizarea Secţiei de Producţie Motoare.
Sursa: Agerpres
Foto: Inquam Photos / Bogdan Danescu