București : Asociația Metrou Ușor arată probleme de execuție la modernizarea liniei de tramvai de pe fostul bulevard Vasile Milea. Un an și două luni pentru un kilometru de șină

Tramvai Doina Cornea Metrou Ușor

Modernizarea liniei de tramvai de pe bulevardul Doina Cornea ( fostul bulevard Vasile Milea) din sectorul 6 al Capitalei prezintă defecte de execuție, susține Asociația Metrou Ușor care ilustrează deficiențe la partea carosabilă și la peroanele stațiilor de tramvai. Modernizarea șinei pe aprox. 1,1 kilometri s-a făcut într-un an și două luni, termenul din contract fiind depășit cu două luni, deși lucrările nu au fost de o dificultate deosebită. Reabilitarea liniei de tramvai a fost necesară pentru închiderea inelului principal de circulație din București și pregătirea traseului pentru noile tramvaie de la Astra Arad, care vor circula pe liniile 1 și 10, două dintre cele mai solicitate trasee din București.

Contractul cu Asocierea Swietelsky-TIAB-Urban Profile Grele a fost semnat pentru aprox. 20 de milioane lei pe un caiet de sarcini realizat de fosta administrație a PMB. Pe lângă calitatea lucrărilor și depășirea termenului din contract, Asociația Metrou Ușor arată că în documentația tehnică a fost și o eroare de proiectare privind lungimea refugiilor de pe bulevardul Iuliu Maniu :  ,,Încă o dată, un proiect de infrastructură este victimă a incompetenței administrative. După ce finalizarea acestui proiect a avut loc cu întârziere față de termenul inițial, 25 mai 2022, etapele birocratice sunt întinse pe termene nepermis de mari, în condițiile în care recepția altor lucrări de infrastructură a avut loc mult mai rapid. Urmărim cu interes dacă termenul extins alocat recepției include și remedierea de către constructor a unor deficiențe de execuție: plăcile pentru ghidajul accesului persoanelor nevăzătoare sunt montate în bătaie de joc, cu denivelări consistente ce prezintă un pericol de împiedicare, intersecția cu Bulevardul Iuliu Maniu nu este la același nivel cu linia de tramvai și prezintă denivelări, iar troleibuzele încă nu au fost reintroduse pe bulevard.

Acestora li se adaugă și o deficiență de proiectare din caietul de sarcini întocmit de Primăria Municipiului București: lungimea noilor peroane de la Bd. Iuliu Maniu disponibilă pentru îmbarcare este de doar 40 de metri, astfel că în situația în care două sau mai multe tramvaie vor traversa intersecția unul după altul, unul singur va reuși să intre la peron, iar cele din spate vor rămâne blocate în intersecție. O potențială soluție, semaforizarea dedicată, va mări semnificativ timpul necesar tramvaielor pentru a traversa intersecția. De asemenea, peronul de la intersecția cu Bd. Timișoara și-a păstrat lungimea utilă de aprox. 55m, insuficientă pentru două tramvaie, în toate situațiile posibile (36m + 27m, 36m + 36m). Asociația “Metrou Ușor” condamnă ferm întârzierile și slaba calitate a execuției anumitor detalii ale acestui proiect. Îndemnăm la urgentarea deschiderii circulației normale a mijloacelor de transport public în această zonă și solicităm remedierea erorilor de execuție semnalate.”
Primele tramvaie noi de la Astra Arad vor circula pe linia 41 din septembrie, până la finalul anului urmând să fie livrate 20 de unități.
Contractul pentru cele 100 de tramvaie noi cu o lungime de 36 de metri a fost semnat în mai 2021 pentru aproape 850 de milioane lei, fonduri europene nerambursabile prin programul Ministerului Dezvoltării. Tramvaiele noi vor circula pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 şi 55, iar inelul principal al Capitalei are 26 km, din care doar secţiunea de 1,1 km de pe fostul bulevard Vasile Milea (n.r Doina Cornea și Paul Teodorescu conform noilor denumiri) încă nu a fost recepționată.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: