VIDEO Autostrada Sibiu – Pitești: Lotul 1 Sibiu – Boița a ajuns la 80%. PORR asfaltează pe 70% din lungimea lotului de 13 km

A 1 Sibiu Boița DRDP Brașov

Primul lot al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești a ajuns la aproximativ 80%, constructorul PORR (Austria) executând lucrări de asfaltare pe 70% din lungimea lotului de 13 kilometri dintre Sibiu și Boița, a anunțat Regionala de Drumuri Brașov. Progresul și mobilizarea antreprenorului apropie deschiderea primului lot, finalizarea lucrărilor fiind estimată pentru luna decembrie, înainte de termenul din contract, așa cum sublinia săptămâna trecută și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Lotul Sibiu – Boița include două viaducte complexe, cel mai lung fiind viaductul de la Tălmăcel cu o lungime de 650 de metri și ridicat la înălțimea unui bloc cu 10 etaje. Al doilea viaduct, cel de la Tălmaciu, are aproximativ 400 de metri lungime.

„Vești bune de pe șantierul primului lot din autostrada Sibiu – Pitești !

Lucrările de pe tronsonul Sibiu – Boița au ajuns la un grad de realizare de aproximativ 80%, existând șanse reale ca circulația să fie deschisă, pe cei 14 kilometri de autostradă, până la sfârșitul acestui an.
La începutul acestei săptămâni au fost încheiate toate lucrările de betonare pe ambele căi ale Viaductului Tălmăcel, cea mai importantă structură de pe acest lot, lung de peste 650 de metri, cu o înălțime de peste 30 de metri.
Acum constructorul lucrează la așternerea straturilor de asfalt care acoperă deja peste 70% din lungimea totală a lotului. Există și secțiuni întregi unde s-au montat și parapetele de siguranță, sistemul de iluminat și panourile fonoabsorbante”, a transmis DRDP Brașov.

Contractul pentru proiectarea și execuția primului lot al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești a fost semnat în aprilie 2019 pentru 600 de milioane de lei. Lucrările au început în primăvara anului 2020 și au termen de finalizare martie 2023. Lotul de 13 kilometri cuprinde 27 de poduri și pasaje și două noduri rutiere.

La Boița, Autostrada se conectează cu DN 7 Valea Oltului printr-un sens giratoriu cu un diametru de aproape 50 de metri, soluție de sistematizare rutieră care, cel mai probabil, va duce la formarea de cozi în zilele aglomerate. În 2028, ar urma să fie deschis circulației și lotul 2 unde, în iulie, asocierea MAPA-CENGIZ (Turcia) a început proiectarea (18 luni proiectare și 50 de luni execuție).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: