Subfinanțarea Companiei Metrorex este sistemică și poate bloca transportul din subteran, în ultimii 10 ani, compania din subordinea Ministerului Transporturilor primind între 38% și 73% din fondurile solicitate, atrage atenția sindicatul de la metrou (USLM). Sindicatul „Unitatea Sindicatul Liber Metrou” transmite, într-un comunicat de presă, că Magistrala V din Drumul Taberei a generat costuri suplimentare de 110 milioane euro, bani pe care Astaldi i-a câștigat în instanță, deși a avut mari întârzieri. (n.r Guvernul Ponta a tăiat finanțarea pentru M5).
Sindicatul aduce în discuție și propunerea ministrului Sorin Grindeanu care ar vrea să transfere metroul la PMB, dar pe care Primarul General, Nicușor Dan a respins-o, evident din lipsă de fonduri.
„Metrorex suferă de ani de zile de o subfinanțare masivă, iar USLM a arătat că aceasta devine sistemică și poate bloca activitatea. Cel care a creat acest deficit este politicul prin deciziile sale. Se discută despre trecerea Metroului la Primăria Capitalei. Ideea nu este nouă, dar ne întrebăm cu ce bani o să țină Primăria Metroul ? O precizare, în Capitala Europeană, Bruxelles, metroul are trei surse de finanțare : bugetul de stat, bugetul regiunii și bugetul orașului Bruxelles. În concluzie, datoriile Metrorex sunt datorii generate de activitatea de investiții dictată de Guvern. Activitatea de exploatare nu a generat datorii istorice, iar în această zonă subfinanțarea este o cauză majoră a riscurilor, având în vedere că în ultimii 10 ani, această activitate a primit între 38 și 73% din necesarul solicitat anual. ”, a explicat sindicatul.
Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunța luni că Metrorex a cerut suplimentarea fondurilor cu aproximativ 700 de milioane de lei, dar nu a spus dacă va primi toată suma la rectificarea bugetară.