Contractul pentru proiectarea și execuția lotului 3 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești, cel mai mare contract din istoria CNAIR va fi semnat ,,cel mai târziu săptămâna viitoare” a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu la Antena 3. Semnarea contractului de 5,3 miliarde lei cu Astaldi ( Italia) este posibilă după ce la începutul lunii, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor -CNSC – a respins contestația Strabag (Austria). Astaldi este pe ,,lista neagră” a constructorilor din România cu certificate intermediare negative primite pentru lotul Pitești -Curtea de Argeș ( Lotul 5) și Podul Brăila. Pe Lotul 2 Boița -Cornetu, Asocierea Mapa -Cengiz a început lucrările de proiectare luna aceasta.
Lotul dintre Cornetu și Tigveni are o lungime de 37 de kilometri și este cel mai lung tronson al Autostrăzii de pe Valea Oltului. Contractul are o perioadă de proiectare ofertată conform factorului de evaluare de 12 luni și o perioadă de execuție de 45 de luni. Perioada de garanție a lucrărilor ofertată este de 120 de luni.
Traseul are o lungime de 37,4 km.
Principalele lucrări ale acestei secțiuni sunt:
- 95 de poduri și pasaje
- Tunel cu două galerii independente, în lungime de 1.7 km/galerie
- Nod rutier Cornetu și Nod rutier Văleni
- Ecoduct în zona localității Călinești
Licitația pentru proiectarea și execuția lotului Cornetu – Tigveni a fost lansată în septembrie 2020, într-o primă fază 15 asocieri și constructori au depus oferte, șase dintre candidaturi fiind selectate în iunie 2021 pentru licitația restrânsă: Aktor, Astaldi, Makyol, Mapa, Pizzarotti şi Strabag. Așadar, Mapa, Aktor și Pizzarotti nu au mai depus oferte pentru acest contract. Contractul are o durată de 11 ani, din care primele 14 luni pentru proiectare, 59 luni execuție, respectiv 5 ani pentru garanție, dar cu punctaj superior pentru un calendar accelerat de 12 luni proiectare și 45 de luni execuție.
Astaldi mai lucrează și la Lotul 5 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, între Curtea de Argeș și Pitești, unde are întârzieri față de graficul de execuție, tronsonul de 30 de kilometri fiind la doar 12% după un an de la intrarea în șantier. Același antreprenor lucrează și la Podul Brăila.