CNAIR primește o finanțare europeană de 308 milioane lei pentru Drumul Expres Brăila – Galați unde lucrează UMB

UMB Drum Expres Brăila Galați Pro Infrastructură

Ministerul Transporturilor primește o finanțare europeană nerambursabilă de 308 milioane lei pentru execuția Drumului Expres Brăila – Galați, a anunțat, într-un comunicat, Compania de Drumuri (CNAIR). Drumul Expres Brăila – Galați are o lungime de 11 kilometri, iar constructorul român UMB are șanse să finalizeze lucrările la sfârșitul anului viitor, înainte de termenul contractual, 2024. DEx 6 Brăila – Galați face parte din proiectul TransRegio Galați – Călărași (detalii aici).

Valoarea totală a proiectului este de 506 milioane de lei din care 308 milioane finanțare europeană prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) – Fondul European de Dezvoltare Regională, 54 milioane lei contribuție de la Bugetul de Stat, respectiv 143 milioane lei reprezentând valoarea neeligibilă.

„Obiectivul general al proiectului are in vedere dezvoltarea retelei rutiere, prin crearea unei cai moderne de comunicare care asigura o conexiune adecvata la reteaua TEN-T, cu implicatii în dezvoltarea regionala a zonei Braila – Galati. Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

– construirea a 10.77 km de drum nou, 1 pod peste canal irigatii la km 6+620 si o structura de tip pod – viaduct – pasaj la km 10+963.

– reducerea timpului de calatorie pe reteaua rutiera TEN-T cu mimim 4%, în primul an de operare, de la 43.34 min la inceputul proiectului, la 41.08 min la sfarsitul proiectului, pentru autoturisme, si de la 47.87 min la inceputul proiectului, la 39.37 min la sfarsitul proiectului pentru marfa. Valoarea totală a proiectului este de 506,438,896.08 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala – 308,771,918.89 lei, 15% contribuția proprie – 54,489,162.16 lei, diferenta de 143,177,815.03 lei reprezentand valoare neeligibila inclusiv TVA”, a transmis CNAIR.

Contractul cu cel mai puternic drumar din România a fost semnat în aprilie 2021 pentru 371 milioane de lei şi o durată de 34 de luni, din care 10 luni pentru proiectare şi 24 de luni pentru execuţie. UMB a câştigat licitaţia cu o ofertă de 371 milioane lei faţă de valoarea estimată a CNAIR de 530 de milioane lei. Garanția lucrării este de 10 ani.

Drumul expres va avea câte două benzi pe fiecare sens (lățimea benzii de 3,5 metri față de 3,75 pe autostradă) și spațiu median. Pe lângă asigurarea unei variante pentru DN 22 B (digul Brăila – Galaţi), Drumul Expres Brăila – Galaţi va permite legătura şi cu Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila „Golden Gate de România”. Constructorul UMB este așteptat să înceapă lucrările și pe Centura Galați, o șosea de 33 de kilometri.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Anvergura Podului Braila e mult mai mai mare decat ciotul asta care va fi gata candva.
    Faceti degeaba acest D. Ex. pentru ca celelalte conexiuni cu Podul snt varza.
    Podul va fi gata curand dat nu va fi functional.
    Nu vor fi legaturi si drumuri la Buzau, Rm. Sarat, Focsani, Tulcea sau Constanta.
    Va laudati cu pomana care ca veni!😗

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.