Guvernul a aprobat în ședința de miercuri, indicatorii tehnico-economici pentru secțiunea Focșani-Bacău care face parte din Autostrada Moldovei A7 Ploiești-Pașcani, cel mai mare proiect de Autostradă din UE finanțat prin PNRR. Secțiunea Focșani-Bacău cuprinde trei loturi cu o lungime totală de 96 kilometri și o valoare de 8 miliarde lei. Ministerul Transporturilor aprobase pe 7 iulie indicatorii tehnico-economici, această secțiune fiind cea mai întârziată din întreg proiectul A 7 ( 320 km.)
Proiectul prevede realizarea a 5 noduri rutiere și a 91 de poduri și pasaje.
–Tronsonul 1 – Focșani – Domnești Târg (35,6 km)
–Tronsonul 2 – Domnești Târg – Răcăciuni (38,8 km)
–Tronsonul 3 – Răcăciuni – Municipiul Bacău (24,5 km)
,,Autostrada Moldova (A7) va avea o lungime de aproximativ 320 km între Ploiești și Pașcani, iar construcția ei, estimată la 24,29 de miliarde de lei (fără TVA),va fi finanțată prin PNRR. Până acum pe sectorul Ploiești-Buzău (cu o lungime totală de 63,25 de km) au fost semnate contractele pe primele două loturi, iar contractul pentru cel de al treilea lot urmează să fie semnat în scurt timp.” a transmis miercuri Grindeanu fără a preciza ce înseamnă ,,în cel mai scurt timp” pentru lotul Pietroasele -Buzău în reevaluare.
Termene nerealiste de la PSD pentru semnarea contractelor. Poziția PNL
În timp ce ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD) a vorbit în cel puțin două conferințe despre obiectivul semnării contractelor de execuție pentru toate cele 13 loturi până la sfârșitul anului ( n.r total nerealist și pentru cele mai optimiste scenarii), PNL care ,,controlează” CNAIR a stabilit o estimare mai ponderată : desemnarea câștigătorilor până la sfârșitul anului. Termenele pentru procedura desemnării constructorilor au fost avansate atât de secretarul de stat Ionel Scrioșteanu cât și de șeful CNAIR, Cristian Pistol. Lansarea în spațiul public a unor obiective desprinse din realitatea procedurilor de achiziție care pot duce la false așteptări a fost taxată și de Asociația Pro Infrastructură care le-a descris drept o ,,minciună gogonată repetată total iresponsabil”.
Ministrul Grindeanu ,,Pentru PNRR, pe A7 bornele pentru semnarea contractelor sunt la sfârșitul anului viitor, îmi doresc să le semnăm pe toate cele 13 anul acesta pentru a avea mai mult timp pentru execuție.” spunea Grindeanu pe 7 iunie.
Scrioșteanu, secretar de stat (PNL) : ,,Estimăm că până la sfârșitul acestui an, toate loturile Autostrăzii Moldovei A 7 să aibă desemnați câștigători” a transmis miercuri, 13 iulie Scrioșteanu.
Pistol, director general CNAIR, pe 7 iunie : ,,Vreau ca până la sfârșitul acestui an toate tronsoanele A7, finanțate prin PNRR, cu o lungime totală de 320 de km să aibă constructori desemnați!”
Pro Infrastructura, despre A 7 :
,,Promisiunea fantezistă că vom avea semnate, până la 31.12.2022, toate cele 13 contracte de pe A7 Ploiești-Pașcani este o minciună gogonată repetată total iresponsabil!
Realitatea? Doar loturile 1 și 2 din Ploiești-Buzău sunt parafate acum. Pe al treilea Curtea de Apel București tocmai a dat decizia definitivă, admițând parțial două contestații și obligând CNAIR să reevalueze mai multe oferte. Deci mai durează, mult și bine. Pe Buzău-Focșani avem oferte depuse (din 10.05.2022) pe toate cele 4 segmente, dar niciun câștigător inițial. Mai mult, pe Focșani-Bacău (3 sectoare) nici nu avem vreo licitație lansată! Iar pe Bacău-Pașcani CNAIR ne-a anunțat luni, 11 iulie 2022, că a trimis documentația la ANAP pentru cele 3 loturi, iar licitația va putea începe efectiv abia după validarea ei în 10 zile, dar au fost și cazuri când ANAP a trimis-o înapoi la CNAIR pentru modificări.Șansele ca toate cele 11 loturi rămase din A7 să fie contractate până la finalul acestui an sunt ZERO. Ne vedem în decembrie. Cu “domnul” Grindeanu sau cu următorul ministru.