Ministerul Transporturilor cumpără 16 locomotive electrice noi cu aprox. 200 de milioane de Euro și finanțare prin PNRR. Vechimea medie a locomotivelor CFR Călători este de 44 de ani, de unde și numeroasele defecțiuni

Locomotivă CFR Călători Sursa foto: CFR Călători

Ministerul Transporturilor a aprobat joi proiectul pentru achiziția a 16 locomotive noi, investiția de un miliard de lei fiind finanțată prin PNRR, a anunțat Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). Locomotivele electrice trebuie să atingă o viteză de maximum 200 km/h. și să tracteze 16 vagoane (n.r. în prezent, viteza maximă permisă pe liniile reabilitate precum București -Constanța și parțial Sighișoara-Curtici este de 160 km/h., iar trenurile de călători nu pot avea în compunere mai mult de 15 vagoane din cauza gabaritului stațiilor).

Spre deosebire de perioada maximă de 30 de ani pentru întreținere și reparații stabilită pentru trenurile noi de la Alstom sau noua achiziție RE-IR 2, pentru cele 16 locomotive noi ARF a prevăzut o perioadă de mentenanță de 40 de ani : ,, Azi, 07 iulie 2022, Comitetul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a avizat proiectul de investiții privind achiziția de material rulant nou destinat transportului feroviar de călători, respectiv ”Locomotive electrice LE”, derulat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Procedura de achiziție va fi desfășurată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). Pasul următor în pregătirea achiziției îl constituie adoptarea hotărârii de guvern cu privire la aprobarea indicatorilor tehnico-economici. Ulterior, ARF va depune la ANAP documentația de achiziție în vederea lansării procedurii și primirii de oferte din partea furnizorilor de acest tip de locomotive. Astfel, prin acest obiectiv de investiții, ARF dorește să achiziționeze 16 locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători pe 4 osii, care să dispună de instalație ERTMS on-board, capabile să atingă viteza de 200 km/h și să tracteze până la 16 vagoane de călători.

Valoarea totală a proiectului de investiții este de peste 1 mld lei cu TVA, care include și serviciile de mentenanță și reparații pe o durată de 40 de ani. Finanțarea proiectului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile (PNRR) și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.” a transmis ARF.

Vechimea medie a locomotivelor operatorului feroviar naţional este de 44 de ani

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Compania CFR Călători are aproximativ 1.000 de locomotive, din care jumătate sunt în „parcul rece” şi pot fi reintroduse în circulaţie doar după reparaţii sau modernizări.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: