Consiliul Interministerial de Avizare pentru Lucrări Publice de Interes Național a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru Autostrada Focșani – Bacău, o investiție de aproape 8 miliarde lei și finanțare prin PNRR, a anunțat vineri secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.
Autostrada Focșani – Bacău face parte din proiectul Autostrăzii A7 Ploiești – Pașcani (320 km), dar este cea mai întârziată secțiune. Până la lansarea licitației pentru execuție mai urmează aprobarea indicatorilor tehnici în Guvern. (n.r. secțiunea Bacău – Pașcani are indicatorii aprobați încă din 25 mai, dar nici acum nu este în SEAP)
Secțiunea cu o lungime de 96 de kilometri cuprinde trei loturi, iar cel mai lung, de aproape 40 de kilometri, este între Domnești Târg și Răcăciuni, precizează Scrioșteanu.
„Încă un pas înainte pentru realizarea proiectului Autostrăzii Focșani – Bacău:
Consiliul Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe a avizat indicatorii tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții Autostrada Focșani – Bacău. În perioada următoare se va parcurge circuitul legal de avizare, respectiv aprobarea prin Hotărâre de Guvern.
Lungimea totală a traseului este de aproape 96 de km, iar autostrada va avea 3 tronsoane:
Tronsonul 1 – Focșani – Domnești Târg (35,6 km)
Tronsonul 2 – Domnești Târg – Răcăciuni (38,8 km)
Tronsonul 3 – Răcăciuni – Municipiul Bacău (24,5 km)
Proiectul prevede realizarea a 5 noduri rutiere și a 91 de poduri și pasaje. Partea carosabilă a podurilor și a pasajelor, ce vor fi realizate pe autostradă, va fi de 12 m, pentru fiecare sens de mers. Podurile amplasate pe DN și DJ, ce traversează autostrada, vor avea câte o parte carosabilă de 7,8 m. Excepție face pasajul pe DN2, peste autostradă (km 3+972), care va avea o parte carosabilă de 14,8 m lățime, adică patru benzi de circulație, câte două, pe fiecare sens. Podurile amplasate pe DA (drumuri agricole), ce traversează autostrada, vor avea o parte carosabilă de 7 m. Pe poduri, între partea carosabilă și trotuare, vor fi prevăzute parapete din metal de siguranță cu nivel de protecție foarte ridicată”.
A7 – Autostrada Moldovei: Autostrada A7 Ploiești – Pașcani (aprox. 320 km) reprezintă cel mai mare proiect de infrastructură rutieră finanțat prin PNRR din toată Uniunea Europeană. Din cele 13 loturi ale A7, contracte de execuție (Fidic roșu, doar execuție) contracte sunt semnate doar pe primele două loturi ale secțiunii Ploiești – Buzău, 50 din cei 63 km. Pentru Lotul 3 se așteaptă decizia CAB (detalii
aici). Următoarea secțiune, Buzău – Focșani este în evaluare. Secțiunea 4 Bacău – Pașcani ar putea să fie lansată în licitație luna aceasta. Ministrul Grindeanu (PSD) a cerut șefului CNAIR, Cristian Pistol (membru PNL) să
semneze restul de 11 contracte până la sfârșitul anului, o misiune evident, imposibilă.