Centura București trece în subteran: CNAIR semnează cu Rizzani contractul pentru modernizarea tronsonului A1 – Jilava (Centura București Sud)/ Ce probleme are contractul de peste 500 de milioane lei

Centura Capitalei MT

Compania de Drumuri semnează cu Asocierea Rizzani – Mavgo Holding contractul pentru modernizarea Centurii București Sud, tronsonul cuprins între Chiajna (Autostrada A1) și intersecția de la Jilava (DN 5), a anunțat marți secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu.

Oficialul a anunțat semnarea acestui contract foarte important pentru marți, 5 iulie cu ocazia deschiderii unui drum de legătură la Bragadiru, o bretea între Centura București și DN 6 (București – Alexandria). Contractul de peste 500 de milioane lei prevede lărgirea Centurii la 4 benzi și pasaje subterane la Bragadiru și Măgurele. CNSC a respins în aprilie contestația Alsim Alarko, o plângere formulată mai ales în legătură cu valoarea lucrărilor.

„O nouă veste bună, săptămâna viitoare, cel mai probabil marți, vom semna contractul de execuție pentru această porțiune din Centura Capitalei, zona de sud-vest, cu pasaje pe trei niveluri, centura urmând să treacă în subteran”, a transmis Scrioșteanu.

Tronsonul Chiajna – Jilava are o lungime de 14 kilometri, proiectul prevede pasaje la intersecțiile de la Bragadiru, Măgurele și Jilava, iar termenul de realizare este de 36 de luni, din care 12 pentru proiectare și 24 pentru execuție.

În premieră vor fi realizate intersecții pe 3 niveluri – subteran, la nivel și suprateran, astfel:
Amenajare intersecții:
➡️ Intersecție Centura București – DN5 (inclusiv reabilitarea pasajului peste DN5)
➡️ Pasaj subteran pe CB km 44+725 – DC18 (Măgurele)
➡️ Intersecție Centura București – DC20 (Vârteju) și Cazarma Măgurele km 46+040
➡️ Intersecție Centura București – DN6 (Alexandria)
Ce probleme are contractul: 
1. Oferta Rizzani a fost de 504 milioane lei, foarte mult sub evaluarea CNAIR cuprinsă între 638 și 758 milioane (79% din contract). Legislația achizițiilor publice interzice CNAIR să mai semneze contracte dacă oferta este de sub 80% din contract (detalii aici), dar nu retroactivează. (Nicio ofertă depusă nu poate avea o valoare mai mică de 80% din cea pe care a estimat-o beneficiarul: „o ofertă prezintă un preţ aparent neobişnuit de scăzut în raport cu ceea ce urmează a fi furnizat, executat sau prestat atunci când preţul ofertat, fără TVA, reprezintă mai puţin de 80% din valoarea estimată a contractului respectiv”.)
2. Finanțarea este asigurată prin POIM, deci cu termen-limită 2023, iar durata contractului este de 3 ani.
3. Rizzani și Mavgo au întârzieri pe șantiere. Rizzani la Craiova, iar Mavgo are deja certificat negativ intermediar
La licitația lansată în ianuarie 2021 au depus oferte șase constructori:

– Asocierea: STRACO HOLDING S.R.L (lider) – TANCRAD S.R.L – COSEDIL SPA

– Asocierea DRUM ASFALT S.R.L. (lider) – S.C. OPR ASFALT S.R.L. (asociat 1) – OBRAS PUBLICAS Y RAGADIOS S.A. (asociat 2) – ILGAZ INSAAT TICARET A.S. (asociat 3)

– Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.S (Turcia)

– Asocierea DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. – ELECTROGRUP S.A.

– Asocierea RIZZANI DE ECCHER S.p.a. (lider) – S.C. MAVGO HOLDING S.R.L. (asociat)

– Trace Group Hold

Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, explica în vara anului trecut că acest proiect este inclus în pachetul „Orbitalele Bucureştiului”: „Este încă unul dintre proiectele din pachetul mare de 1,7 miliarde euro (“Orbitalele Bucureștiului”) la a cărui finanțare am lucrat încă din anul 2016. Proiectul are o valoare estimată de aproximativ 700 de milioane de lei și cuprinde denivelarea intersecțiilor de la DN6 (Bragadiru), DN5 (Giurgiu), DC18 (Măgurele)”.

Lăţimea platformei drumului trebuie să fie de 18 metri din care 3,5 metri pentru fiecare dintre cele patru benzi de circulaţie şi o zonă mediană de 1,5 metri.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: