Restricțiile de tonaj pentru transportatorii de mărfuri aplicate de la sfârșitul lunii mai se ridică joi, la ora 18 00 după finalizarea lucrărilor de consolidare la Drăganu, în județul Argeș, pe Drumul Național 7 Pitești -Râmnicu Vâlcea. Constructorul Maristar a terminat lucrările cu o săptămână mai devreme față de termenul estimat, iar transportatorii revin pe ruta directă Pitești -Râmnicu Vâlcea după o lună cu ocol de aproape 100 de kilometri prin Slatina și Drăgășani. Este, însă o ridicare temporară a restricțiilor de tonaj, pentru că, de luna viitoare, în funcție de evoluția lucrărilor la Centura Slatina pe Drumul Expres Craiova-Pitești va fi aplicată o nouă deviere prin Slatina pentru lucrări de reparații capitale la Podul Milcoiu de lângă Râmnicu Vâlcea. Astfel, se demontează și semaforul de la Drăganu, km. 144 (jud. Argeș) unde s-a stat la coadă chiar și o oră.
Deocamdată, la Podul Milcoiu, lucrările se fac fără semafor și restricții pentru camioane, transmite CNAIR :
,,Se ridică restricțiile de tonaj pe DN7, între Pitești și Râmnicu Vâlcea.
Joi, 23.06.2022, începând cu ora 18:00, se deschide traficul rutier pe DN7, între Pitești și Râmnicu Vâlcea, pentru autovehiculele cu MTMA > 7,5t, cu 7 zile mai devreme decât termenul estimat. Precizăm că la podul situat pe DN 7 peste râul Topolog (în apropierea localității Milcoiu), se execută lucrări la intradosul acestuia, circulația desfășurându-se cu restricții de viteză de 30 km/h.” La aplicarea restricțiilor de pe DN 7, incluzând și interdicția de la Milcoiu, Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a calculat un cost suplimentar de 157 de milioane de lei și un ocol de 100 de kilometri : ,,Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) semnalează faptul că restricțiile de circulație care urmează să fie instituite pe DN 7 începând cu data de 30 mai 2022 și până pe 15 august 2022 vor afecta peste 2.800 de autovehicule cu MTMA > 7,5t care circulă zilnic pe acea porțiune de drum, conducând astfel la consum mai mare de combustibil, poluare și cheltuieli comerciale suplimentare. Astfel, pe relația Pitești – Râmnicu Vâlcea și retur, camioanele și autocarele vor fi nevoite să ocolească pe ruta Pitești Sud – Slatina – Drăgășani – Râmnicu Vâlcea. Varianta de ocolire propusă este mai lungă cu aproximativ cu 100 km. La un trafic zilnic de 2.800 de camioane și autocare, timp de 2 luni și jumătate, acest lucru se traduce printr-un consum suplimentar de combustibil de 6,3 milioane litri de motorină (+55,45 milioane lei) și emisii suplimentare de noxe de 11.740 tone CO2.”
Anterior, pe 25 mai, Compania de Drumuri anunța că reparațiile Podului Milcoiu se vor face cu devierea camioanelor, dar fără a preciza termenul de aplicare, ci doar de final : 15 august : ,, „CNAIR anunţă că, pentru executarea lucrărilor de consolidare a podului situat pe DN 7, în zona km 157+016, peste râul Topolog (în apropierea localității Milcoiu), va fi nevoie de restricții de tonaj și se va circula pe o bandă. Măsurile vor fi luate doar după ce constructorul va monta semnalizarea rutieră specifică instituirii restricțiilor, în funcție de tipul lucrărilor. La momentul respectiv, se va institui restricție de circulație pentru autovehiculele cu MTMA > 7,5t, pe sectorul de drum cuprins între Pitești și Râmnicu Vâlcea, care va fi menținută până în data de 15.08.2022”.
Restricțiile la Podul Milcoiu, pe DN7, una dintre cele mai aglomerate șosele din țară vor fi aplicate, cel mai probabil de-abia după deschiderea circulației pe Centura Slatina și finalizarea nodurilor rutiere pentru conexiunile de la Valea Mare și DN 64 Slatina -Drăgășani-Râmnicu Vâlcea.