Pasajul de la Drajna peste linia de cale ferată București – Constanța a ajuns la 40% stadiu fizic de execuție și ar putea fi deschis în decembrie, cu șase luni înainte de termenul contractual, potrivit celei mai recente raportări a Companiei de Drumuri.
Șantierul a fost deschis în iarnă, iar constructorul Arcada este foarte bine mobilizat, lucrând deja la montarea grinzilor pe structurile centrale.
Pasajul va elimina cozile uriașe care se formează la bariera CFR, mai ales în sezonul estival fiind aproximativ 80 de trenuri de marfă și persoane care trec zilnic pe Magistrala M 800 București – Constanța (detalii aici). La barieră, șoferii pot pierde și 15-20 de minute dacă sunt programate să treacă două trenuri. Pe la Drajna trec și șoferii care vin din județele din Moldova și merg spre Litoral.
„Lucrările avansează pe șantierul Pasajului de la Drajna!
Stadiul fizic: 39%
Noul drum între Autostrada Soarelui și DN 21 Slobozia – Brăila va avea o lungime de 2,7 kilometri, din care pasajul propriu-zis are 305 metri lungime. Pasajul va traversa totodată și DN 3A Lehliu – Fetești, drum național paralel cu CF 800. Pasajul de la Drajna va fi parte integrantă a viitorului drum TransRegio (TR ISTER) Brăila – Slobozia – Călărași – Chiciu, de aproximativ 142 km, din care 35 de kilometri sunt pe teritoriul județului Ialomița. Valoarea investiției este de peste 98 milioane de lei, fără TVA, din fonduri externe nerambursabile, iar termenul de execuție este de 1 an și jumătate.
„Amenajarea unui pasaj rutier în lungul DN 21, peste calea ferată București – Constanța și peste intersecția cu DN 3A este impusă de necesitatea îmbunătățirii condițiilor de circulație pentru traficul de tranzit în legătură cu municipiul Slobozia, cu zona Brăila – Galați, cu județul Tulcea, Ucraina și Republica Moldova și cu autostrada A2 (zona nodului Drajna). Prin implementarea unui astfel de proiect se urmărește fluidizarea traficului rutier în zonă, asigurarea unor condiții de circulație normale, diminuarea poluării atmosferice, creșterea siguranței circulației, respectiv reducerea costurilor utilizatorilor.
Realizarea pasajului rutier pe DN 21 peste calea ferată va îmbunătăți pe viitor condițiile de circulație, necesitatea realizării investiției fiind justificată de:
- creșterea constantă a traficului în ultimii opt ani, pe sectorul de drum național DN 21 cuprins între Slobozia și DN 3A și atingerea/ depășirea nivelului de serviciu admisibil (D) în următorii 15 ani;
- încadrarea sectorului DN 21 între km 90+750 ÷ km 107+210 în clasa tehnică II (însoțită de recomandarea adoptării măsurilor de sporire a capacității de circulație la 4 benzi);
- sporirea siguranței circulației în zona traversării la nivel a căii ferate și a intersecției cu DN 3A, în contextul în care DN 3A constituie principala alternativă de circulație în cazul închiderii sau devierii traficului de pe Autostrada A2;
- intensificarea preconizată a traficului feroviar pe Magistrala feroviară 800 București – Constanța”, notează Ministerul Transporturilor.
Constructorul ARCADA este un antreprenor specializat în lucrări de artă, a realizat linia de Tren Gara de Nord – Aeroport Otopeni şi a refăcut sistemul de poduri feroviare de la Feteşti – Cernavodă.