FOTO Ministerul Transporturilor prezintă primele propuneri pentru schema de culori a trenurilor Alstom pe care le-a cumpărat în primăvară/ Grafica exterioară a trenului, inspirată din Coloana Infinitului

ARF Schema de Culori

Ministerul Transporturilor prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară a prezentat miercuri, prima propunere a schemei de culori pentru cele 20 de trenuri electrice noi pe care le-a cumpărat în primăvară de la Alstom. Până pe 24 iunie, publicul poate completa un chestionar pentru combinația de culori de la exterior și interiorul ramelor.

Pentru caroserie, grafica exterioară este inspirată din Coloana Infinitului a lui Constantin Brâncuși. „Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) vă invită să participați la o consultare publică ce are ca scop alegerea variantei optime de culori pentru cele 20 de trenuri electrice de lung parcurs ce vor fi livrate de compania Alstom. Modelul pentru grafica exterioară conferă impresia de viteză și mobilitate, fiind inspirat de Coloana Infinitului a lui Constantin Brâncuși, sculptorul român ce a legat în mod genial cultura română de cea franceză. Ca variante de lucru pentru combinația de culori, stabilite la nivelul ARF, vă oferim patru opțiuni, care includ culoarea dominantă albastru ciel, ce se potrivește cu scaunele de la clasa a II-a sau culoarea dominantă grena CFR’, asemănătoare scaunelor de la clasa I. Vagonul de clasa I are un element distinctiv față de celelalte vagoane. Pentru podea, ARF optează pentru o imitație parchet din lemn nuanța bej, pentru a spori senzația de spațiu. Precizăm că detaliile cu privire la configurația și confortul scaunelor sunt încă în analiză cu furnizorul”, a transmis ARF.

Livrarea primei rame se va face la finalul anului 2023, pachetul complet de 37 de rame urmând a fi livrat până la finalul anului 2024, dacă ARF activează clauza pentru suplimentarea cu 17 unități.

Trenurile electrice (RE-IR) au o capacitate de transport de 351 de locuri pe scaune/tren, la o viteză maximă de circulație de 160 km/h. Ramele electrice sunt compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare).

Noile trenuri urmează să fie utilizate pe rutele electrificate majore ale rețelei feroviare, urmărindu-se o deservire echilibrată a teritoriului:
🚉 București Nord – Constanța
🚉 București Nord – Brașov – Arad – Timișoara
🚉 București Nord – Brașov – Cluj
🚉 București Nord – Brașov – Deda – Cluj
🚉 București Nord – Brașov
🚉 București Nord – Iași
🚉 București Nord – Suceava
🚉 București Nord – Galați
🚉 București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani – Simeria
🚉 București Nord – Craiova – Timișoara – Arad
🚉 Cluj – Timișoara
🚉 Cluj – Suceava – Iași.

Cele mai „noi” trenuri de la CFR Călători au fost cumpărate în urmă cu 15 ani (Automotoarele Desiro – Săgeata Albastră).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: