Circulația pe Centura Slatina ar putea fi deschisă luna viitoare, inaugurarea tronsonului de drum expres cu o lungime de 21 kilometri fiind condiționată de finalizarea lucrărilor la pasajul feroviar de la Găneasa respectiv la nodul rutier de la Valea Mare, pentru descărcarea în DN 65 Pitești – Craiova.
Deschiderea circulației pe tronsonul Piatra Olt – Valea Mare care include Centura Slatina va permite circulația fără întrerupere pe 40 de kilometri de Drum Expres de la Pielești (Dolj) la Valea Mare (Olt).
Pe Centura Slatina constructorul UMB „trage tare” la ambele șantiere, ultimele imagini din dronă arătând o mobilizare foarte bună pentru descărcarea de la Valea Mare (n.r face parte din lotul 3 Valea Mare – Colonești unde UMB a ajuns la 24%).
Nodul rutier de la Valea Mare va prelua circulația camioanelor și din zona Slatina, traficul greu fiind interzis pe DN 7 Pitești – Râmnicu Vâlcea și deviat pe DN 65 Pitești – Slatina și DN 64 Slatina – Găneasa – Drăgășani – Râmnicu Vâlcea. (Devierea camioanelor prin Slatina va fi pe toată durata verii pentru că încep lucrări de reparații capitale la podul peste Topolog de la Milcoiu, în județul Vâlcea)
Imaginile cu descărcarea de la Valea Mare au fost publicate pe Canalul YouTube ADonde Next și arată că lucrările sunt avansate cu o mobilizare specifică UMB înainte de „pauza” de Rusalii:
Stadiul fizic de execuție pentru tronsonul 2 al lotului 2 Craiova – Pitești este de 97%, potrivit CNAIR. Contractul cu UMB a fost semnat în 2018 pentru 792 milioane lei. La finalul anului viitor se estimează și deschiderea circulației pe lotul 3 Valea Mare – Colonești (31 km).
Și supratraversarea feroviară de la Găneasa este destul de avansată, finalizarea lucrărilor fiind estimată pentru luna viitoare. Cele mai noi imagini cu șantierul de la Găneasa au fost publicate pe Canalul YouTube Marius Patrulescu: