Pachetul Mobilitate : firmele de transport sunt obligate să dețină licență pentru microbuzele ușoare de până la 3,5 tone

transportator, camion, sofer, trafic, masini Sursa foto: Pixabay

Firmele care fac transport național sau internațional de mărfuri sunt obligate de duminică să dețină licență și pentru autovehiculele de până la 3,5 tone, potrivit unei prevederi din Pachetul Mobilitate pe care Guvernul a amânat-o din februarie până la 21 mai, inclusiv. Astfel, pentru autovehiculele de transport marfă cu masa maximă autorizată cuprinsă între 2,5 și 3,5 tone este obligatorie autorizația de transport pe care o eliberează Ministerul Transporturilor prin Autoritatea Rutieră Română ( ARR). De asemenea, ministerul de resort va modifica legislația din domeniu pentru ca, personalul de control din cadrul Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR) să poată opri în trafic microbuze/autoutilitare de până la 3,5 tone ( în prezent, Poliția Rutieră și Registrul Auto Român -RAR controlează autovehiculele de până la 3,5 tone).

,,(1) Pentru a avea acces la ocupaţia de operator de transport rutier, întreprinderile trebuie să îndeplinească cerinţele prevăzute la art. 3 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 1.071/2009.
(2) Prevederile alin. (1) se aplică întreprinderilor care efectuează exclusiv operațiuni de transport rutier internațional contra cost, întreprinderilor care efectuează exclusiv operațiuni de transport rutier național contra cost și întreprinderilor care efectuează atât operațiuni de transport internațional, cât și operațiuni de transport rutier național contra cost cu ajutorul unor autovehicule sau combinații de vehicule a căror masă maximă autorizată depășește 2,5tone.
(3) Până la data de 21 mai 2022 dispozițiile prezentei ordonanțe privind accesul la ocupația de operator de transport rutier nu se aplică întreprinderilor de transport rutier de mărfuri care desfășoară operațiuni de transport național și/sau internațional cu ajutorul unor autovehicule sau combinații de vehicule a căror masă maximă autorizată depășește 2,5 tone și nu depășește 3,5 tone. ” Ordonanța Guvernului pentru transpunerea Pachetului Mobilitate 1.

Totodată, Ministerul Transporturilor a prezentat Proiectul unei Hotărâri de Guvern prin care modifică legea de funcționare a ISCTR în sensul extinderii competențelor și asupra categoriei de tonaj cuprins între 2,5 și 3,5 tone : ,,Principalele modificări prevăzute în proiectul de act normativ vizează următoarele aspecte: actualizarea atribuțiilor I.S.C.T.R. conform actelor normative din domeniul transporturilor rutiere emise după intrarea în vigoare a HG nr. 1088/2011, dintre care menționăm: actualizarea prevederilor referitoare la oprirea de către personalul cu atribuții de inspecție și control din cadrul I.S.C.T.R. a vehiculelor rutiere conform prevederilor art. 6 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 26/2011 cu modificările și completările ulterioare;
-actualizarea prevederilor referitoare la controlul transportului rutier de mărfuri cu vehicule rutiere a căror masă totală maximă autorizată, inclusiv remorca sau semiremorca, depășește 2,5 tone, a transportului rutier național contra cost de vehicule rutiere defecte sau care sunt avariate;
-eliminarea prevederilor referitoare la reținerea, în cazul circulației fără achitarea sau cu achitarea necorespunzătoare a tarifului de utilizare a certificatului de înmatriculare al vehiculului până la achitarea de către utilizator a tarifului de despăgubire.
-au fost introduse prevederi, astfel încât inspectorii din cadrul I.S.C.T.R. să dețină atribuții de control privind transportul rutier de mărfuri periculoase, indiferent de masa totală maximă autorizată a autovehiculului/ansamblului de vehicule rutiere.” Proiect Hotărâre de Guvern

Cea mai dură prevedere din Pachetul Mobilitate a intrat în vigoare la sfârșitul lunii februarie și impune firmelor de transport care lucrează în Uniunea Europeană să -și aducă autotrenurile la centrul operațional la fiecare două luni.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: