Sens giratoriu suspendat pe DN 1 la Predeal. Guvernul aprobă indicatorii tehnico-economici pentru pasajul de 130 de milioane de lei

Sens giratoriu suspendat Predeal DN 1

Guvernul aprobă în ședința de miercuri indicatorii tehnico-economici pentru sensul giratoriu suspendat de la Predeal, un pasaj care ar trebui construit în doi ani și jumătate. Pasajul va avea patru rampe care asigură relațiile dinspre București spre Brașov și retur, București – Râșnov și retur și rampa 4 către Brașov.  Sensul giratoriu are o valoare estimată de 132 milioane de lei, fonduri europene și o durată de realizare de doi ani și jumătate.

„Art. 1 – Se aprobă indicatorii tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii ,,Realizare pasaj rutier la intersecția DN 1 cu DN 73A (Predeal)”, județul Brașov conform anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2 – Finanţarea obiectivului de investiţie, prevăzut la art. 1, se realizează din fonduri externe nerambursabile și de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii în limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate conform legii”, arată Hotărârea de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai pasajului Predeal.

„Este vorba despre realizarea unui sens giratoriu suspendat, cu patru accese, poziționat deasupra intersecției existente. Sensul giratoriu suspendat va avea o structură de rezistență de tip circular, continuă pe 6 pile, dispuse radial. Cele 6 deschideri vor avea tabliere cu structură mixtă oțel-beton. În sensul giratoriu circulația se va desfășura pe 2 benzi. Raza externă a sensului giratoriu va fi de 35 m, iar raza internă de 21,8 m. Valoarea investiției va fi de circa 132,5 milioane de lei, cu TVA inclus, iar durata de execuție de 30 de luni”, a precizat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Ionel Scrioșteanu.

După ce la începutul anului la Ministerul Transporturilor ( CTE) au fost aprobați indicatorii tehnico-economici pentru investiția de 132 milioane de lei, Guvernul pregătește exproprierile pentru aproximativ 35.000 mp, cea mai mare parte a terenurilor aparținând CNAIR, CFR Infrastructură și Primăriei Predeal și doar 1.100 mp reprezintă proprietăți private, potrivit Proiectului de Hotărâre de Guvern.

„Obiectivul face parte din programul “Măsuri de sporire a capacității de circulație pe DN 1 Valea Prahovei, sectorul de drum Comarnic – Predeal” și este prevăzut în cadrul POIM 2014-2020. Strategia de realizare a pasajului rutier se încadrează în soluțiile tehnice în vederea creșterii gradului de siguranță rutieră și implicit scăderea numărului accidentelor rutiere și îndeplinirea obiectivului impus în Strategia Națională de Siguranță Națională Rutieră pentru perioada 2016 – 2020. Conform studiului de trafic elaborat în perioada de trafic intens au fost înregistrate aproximativ 15.891 vehicule echivalate/zi.

Pasajul rutier este propus pentru a transforma intersecția actuală a nivelului dintre DN1 și DN73A (spre Râșnov) într-o intersecție denivelată. Tipologia propusă pentru pasaj este un giratoriu suspendat, format din patru rampe care converg către un sens giratoriu suspendat. Sensul giratoriu suspendat va fi poziționat central față de intersecția actuală dintre DN1 și DN73A, în timp ce, cele patru rampe, care primesc fluxurile de trafic direcționate, respectiv către Brașov, Râșnov și București, vor fi amenajate paralel cu DN1 și DN73A. Realizarea pasajului rutier presupune separarea traficului rutier pe direcția principală de deplasare București – Brașov de fluxul rutier care se îndreaptă către sau care vine de la Râșnov, prin realizarea unui sens giratoriu suspendat cu patru rampe de acces la acesta”, arată documentul.

În România sunt deschise circulației două sensuri giratorii suspendate: la Păulești, lângă Ploiești, și la Poiana, lângă Constanța. Pe Centura București Sud sunt în lucru sensurile giratorii suspendate de la Domnești, Berceni și Popești-Leordeni. Pe 23 decembrie 2021 au fost aprobate și proiectele pentru cele două pasaje supraterane de la Sinaia, tot pe DN 1 Valea Prahovei.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Cred ca solutia la fluidizarea traficul de pe DN 1 nu e nici giratoriu suspendat, nici pasarele, nici tuneluri.
    E Autostrada care nu se face de 30 de ani si nu se va face in urmatorii 30 de ani!
    😲
    Aceste masuri ca acest giratoriu , de exemplu, nu face sa fluidizeze circulatia!
    Un giratoriu simplu nesuspendat facut in 3 luni era mult mai eficient.
    Nu e un trafic nebun spre Rasnov sau dinspre Rasnov mai ales ca drumul e rupt si plin de curbe iar de pe Drumul National Campulung -Brasov nu aduce decat Tiristi cateodata.
    Daca era gata Autostrada Brasov -Sibiu era trafic pe DN 73A dar asa giratoriul reprezinta o risipa financiara.
    Sunt curios cum arata datele din studiul de trafic care a determinat oportunitatea giratoriului!
    😡
    Dați drumul urgent la Autostrada Comarnic Brasov si nu mai risipiti banii cu OZN-uri!
    Mai mult: giratoriul devine stupid intr-o viitoare conexiune de autostrazi intre Predeal – Raşnov.
    😲

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.