Șeful Aeroportului Brașov despre calendarul primelor zboruri: Promovarea curselor și vânzarea biletelor se stabilesc cu șase luni înainte de lansare/ Aeroportul Brașov va fi operațional la sfârșitul anului

aeroport brasov Sursa foto: Facebook / Aeroport Brașov

Aeroportul Internațional Brașov va primi certificarea și va deveni operațional până la sfârșitul anului, însă calendarul primelor curse urmează să fie stabilit cu companiile aeriene, fiind deja mai mulți operatori care au semnat drafturi de contract, a anunțat luni, la Ghimbav, președintele Consiliului Județean Brașov Adrian Veștea.

Aeroportul Internațional Brașov (Ghimbav) este construit din fonduri de la CJ Brașov și de la bugetul de stat și este primul aeroport nou din ultimii 50 de ani.

Însă finalizarea lucrărilor și obținerea tuturor avizelor de la autoritățile din aviație (Romatsa va face dirijarea din turnul virtual de la Arad) nu înseamnă automat și lansarea primelor curse, a explicat Alexandru Anghel, directorul general al Aeroportului Brașov, la conferința Smart City Brașov.

Promovarea curselor și vânzarea primelor bilete pentru companiile care vor opera la Aeroportul Internațional Brașov trebuie făcute cu șase luni înainte de lansarea programului de zbor, deocamdată nefiind posibilă anunțarea unei date exacte.

„Suntem într-un stadiu foarte avansat, practic partea de infrastructură de aeroport este aproape gata, miercuri avem recepția la balizaj, pe 25 aprilie am avut recepția finală la terminalul de pasageri, în lunile următoare finalizăm tot ce înseamnă lucrările la aeroport. Pe partea de navigație aeriană, am recepționat procedurile satelitare și am început lucrul la procedurile de zbor, după ce acestea se termină definim spațul aerian. Prin iulie-august vin echipamentele de radio navigație ILS (n.r sistem de aterizare instrumentală) și partea de turn virtual, Brașovul va fi dirijat de la Arad, remote tower, în urma selecției Romatsa. Urmează partea de verificare zbor și partea de publicarea proceduri, iar dacă discutăm despre primele zboruri, asta o să stabilim cu companiile aeriene…există un timinig…una este finalizarea infrastructurii, alta este primul zbor. Practic îți trebuie șase luni înainte de primul zbor să vinzi biletele, să promovezi cursele. Nu pot să vă spun o dată exactă”, spune Anghel.

Comunitatea de afaceri din Brașov, variante de transport doar la București și Cluj-Napoca 

Comunitatea de business din Brașov are doar variantele de transport la București (Otopeni) și Cluj Napoca, a spus la Ghimbav directorul general al Companiei Aeroporturi București, George Dorobanțu. Dezvoltarea aeroporturilor regionale va contribui și la creșterea traficului de la Otopeni.

„Vrem să creștem, să devenim un hub și apoi un filler pentru toate celelalte aeroporturi regionale. Relația cu aeroportul Brașov este importantă pentru că, traficul de business, tot ceea ce înseamnă comunitatea de business din Brașov, în momentul de față nu are multe opțiuni (n.r de transport) prima opțiune Bucureștiul, probabil a doua este Cluj -Napoca. Ambele variante necesită un termen extrem de lung de a ajunge la birou. Pentru managerii executivi timpul e prețios și costă bani”, a spus Dorobanțu.

Aeroportul Brașov va avea și o linie de tren electrificată care se desprinde din Magistrala 200 Brașov – Sighișoara.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Cand te gandesti c-ar trebui sa ajungi cu trenul ‘Bucuresti-Maramures’ in 2 ore … La noi nu s-a facut seppukku, nu stiu meltenii de Onoare.

    Asa e cand in sec. XI se stia doar ‘Tatal Nostru’ fata de ‘Genji Monogatari’ … O diferenta parsechiana de Cultura.

    Consecintele se reflecta clar: Unii au Coloana, altii doar se tarasc.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.