„S-a închis cercul” și pentru sensul giratoriu suspendat de la Berceni, toate elementele care compun tablierul metalic al pasajului de pe Centura București Sud fiind montate, a anunțat secretarul de stat Ionel Scrioșteanu după verificarea pasajului care ar putea fi deschis în luna decembrie.
Montarea tablierului metalic este o etapă importantă pe șantierul podului care a ajuns la un stadiu fizic de execuție de 55% și prezintă o mobilizare bună a asocierii Selina-Erașu. Pentru montarea tablierului metalic, circulația pe Centura București Sud a fost deviată prin București pe timpul nopții.
„Etapă foarte importantă la pasajul Berceni : toate elementele principale ale tablierului metalic au fost montate !
În ultimele 5 nopți, macaraua Hulk, care ridică până la 600 de tone, a fost folosită pentru montarea tablierului metalic al pasajului Berceni, respectiv inelul central, precum și tronsoanele de legătură între inelul central și rampele pasajului. S-a finalizat turnarea betonului la placa de suprabetonare aferentă rampei de urcare dinspre Jilava
S-a finalizat armarea plăcii de suprabetonare și a fost turnat și betonul la rampa de coborâre spre Jilava
S-au finalizat lucrările la pile și culee, la rampa de urcare/coborâre spre și dinspre București
Se montează predalele și a început realizarea armăturii plăcii de suprabetonare la rampa de urcare dinspre Popești Leordeni. Continuă lucrările pentru dublarea Centurii actuale a Bucureștiului, la 4 benzi, spre Jilava”, arată secretarul de stat.
Contractul pentru proiectarea și execuția sensului giratoriu suspendat de la Berceni a fost semnat în martie 2019 pentru 146 de milioane lei, iar lucrările au început în vara anului 2020.
Pe Centura București, cel mai avansat sens giratoriu suspendat este cel de la Domnești (aproximativ 71% stadiu fizic) și estimarea de deschidere în această toamnă, în timp ce
pasajul de la Popești – Leordeni a ajuns la 53%.
Cel mai întârziat șantier este la
Cernica inclus în programul pentru modernizarea și lărgirea Centurii București Nord între DN 2 – A 2 pe aprox. 11 kilometri, unde mobilizarea constructorului Tirrena Scavi este insuficientă.
Două sensuri giratorii suspendate sunt deschise circulației pe drumurile din România: la Blejoi lângă Ploiești (inaugurat cu fanfară în 2016), respectiv la
Poiana, pe Autostrada A4, lângă Constanța (deschis pe 27 ianuarie 2022).