Autostrada Transilvania: Tronsonul cu Tunelul Meseș, cel mai lung tunel rutier din România, fără constructor la un an și jumătate de la lansarea licitației/ CNAIR a ratat și ultimul termen pentru evaluarea candidaturilor

Tunel Săcel Captură Captură Foto Intrarea în Tunel Săcel

Tronsonul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, care include și Tunelul Meseș, cea mai grea secțiune a Autostrăzii Transilvania, nu are constructor desemnat nici măcar la un an și jumătate de la lansarea licitației pentru proiectare și execuție. Acest lot cu o lungime de aproximativ 41 km și o valoare de 4,5 miliarde lei a fost scos la licitație în noiembrie 2020, dar la ultimul termen, 30 aprilie, CNAIR nu a reușit să finalizeze evaluarea constructorilor care merg mai departe în procedura de licitație restrânsă.

Este cel mai dificil lot al Autostrăzii Transilvania Cluj – Oradea, Tunelul Meseș având lungimea 2,9 km. Cel mai lung tunel rutier din România are un cost estimat de un miliard lei, preț care s-ar putea să nu acopere valoarea reală pentru un asemenea proiect complex. De exemplu, la licitația reluată pentru autostrada cu ecoducte Lugoj – Deva, CNAIR a majorat costul lucrărilor cu aproape un miliard de lei de la 1,5 la 2,5 miliarde lei pentru 9 kilometri de autostradă, din care 2 km cu tuneluri, galerie dublă, după cum Economedia a explicat aici.

„Am lansat licitația pentru proiectarea și execuția a încă 41 de kilometri din Autostrada Transilvania, inclusiv a tunelului Meseș

Valoarea estimată a contractului este de aproximativ 800.000.000 de euro (fără TVA), iar durata contractului este de 12 luni perioada de proiectare și 36 luni perioada de execuție a lucrărilor.
T ronsonul de autostradă va avea o lungime de 41 de kilometri, cu numeroase lucrări de artă:
– viaducte, poduri și pasaje pe și peste autostrada – în numar de 65 de bucăți, în lungime totală de aproximativ 13 km;
– tunelul Meseș cu două galerii – în lungime de 2.89 km și cu 2 benzi de circulatie pe sens.
Sălăjenii trebuie să știe că, în condițiile în care antreprenorii vor respecta clauzele, implicit termenele stipulate în contractele pentru proiectare și execuție a lucrărilor (obligații contractuale pe care le vom monitoriza îndeaproape), până la finele anului 2024, cel târziu începutul anului 2025, vor putea circula pe toate loturile din autostrada care va traversa județul Sălaj”, spunea fostul ministru al Transporturilor, Lucian Bode, la lansarea licitației în campania electorală din toamna anului 2020.

În februarie 2021, 12 constructori și asocieri (inclusiv din China) au depus oferte și se aștepta ca pe 25 octombrie 2021 CNAIR să finalizeze evaluarea candidaților care merg mai departe. Iată că nici la 30 aprilie 2022, ultimul termen publicat oficial în SEAP, CNAIR nu a reușit să treacă de această etapă, cu atât mai mult să desemneze câștigătorul licitației.

Durata contractului este de 48 de luni din care 12 luni proiectare şi 36 de luni pentru execuţie. Pe cel mai dificil tronson al Autostrăzii Transilvania vor fi construite 65 de lucrări de artă, viaducte, poduri şi pasaje cu o lungime totală de 13 kilometri, iar tunelul de la Meseş cu două galerii va avea o lungime de 2,9 kilometri. 

12 asocieri şi constructori au depus oferte în februarie 2021, dintre acestea două companii fiind din China, iar un alt constructor, tot din China, în asociere cu antreprenorul român Drum Asfalt SRL. Cinci sunt oferte ale constructorilor din Turcia, iar alţi cinci candidaţi sunt din UE:

  1. ASOCIEREA STRABAG SRL -ACCIONA CONSTRUCCION SA (Romania -Spania)
  2. ASOCIEREA AKTOR TECHNICAL SOCIETE ANONYME (AKTOR S.A.) – RIZZANI DE ECCHER SpA (Grecia – Italia)
  3. ASTALDI SpA (Italia)
  4. ASOCIEREA DRUM ASFALT SRL – CHINA COMMUNICATIONS CONSTRUCTION COMPANY LTD – DIMEX-2000 COMPANY S.R.L (Romania – China)
  5. IMPRESA PIZZAROTTI & CSpA (Italia)
  6. KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia)
  7. ASOCIEREA MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş. – YAPI MERKEZI İNŞAAT VE SANAYI A.Ş. – OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. – – (Turcia)
  8. ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)
  9. ASOCIEREA TEKFEN INSAAT VE TICARET A.S. – DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
  10. CHINA STATE CONSTRUCTION ENGINEERING CORPORATION LTD. (China)
  11. ASOCIEREA REC ULUSLARARASI İNŞAAT YATIRIM SANAYİ VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ – ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş. (Turcia)
  12. ASOCIEREA SINOHYDRO CORPORATION LIMITED – POWER CONSTRUCTION CORPORATION OF CHINA LTD – POWERCHINA ROADBRIDGE GROUP CO. LTD – OZGUN INSAAT TAAHHUT SANAYI VE TICARET LIMITED SIRKETI (China – Turcia).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.