Cum se chinuie CNAIR de 10 ani să repare drumul turistic Valea Cernei – Băile Herculane/ Lucrările se fac cu bani de la buget pentru că Transporturile au ratat finanțarea din împrumutul BEI

DN 67 D

Compania de Drumuri a scos la licitație un contract de aproximativ 90 de milioane lei pentru consolidarea drumului turistic Valea Cernei – Băile Herculane (17 km), o investiție aprobată încă de acum 10 ani, dar care a tot fost amânată.

Expertiza tehnică pentru modernizarea DN 67 D Valea Cernei – Băile Herculane a fost întocmită în noiembrie 2011 de Via Expert, iar indicatorii tehnico-economici au fost aprobați în 2012 prin HG 1081/2012.

În urmă cu 10 ani, finanțarea investiției era stabilită prin împrumutul contractat cu Banca Europeană de Investiții (BEI), bani care acum nu mai sunt disponibili, arată Ministerul Transporturilor într-un nou aviz emis în ianuarie 2021 în Comisia Tehnico-Economică (CTE).

În 2012, Ministerul Transporturilor intenționa să facă reparații și consolidări pe întreg tronsonul Valea Cernei – Băile Herculane de la km 76 la km 108 administrat de Direcțiile Regionale Craiova și Timișoara (județele Mehedinți și Caraș-Severin) valoarea investiției pentru 2012 fiind de 173 milioane lei (TVA 24 %), iar în 2020 s-a majorat la 195 milioane, păstrându-se soluțiile tehnice propuse prin expertiza tehnică din 2011.

„Drumul Național 67 D asigură legătura între localitățile Târgu jiu ( județul Gorj) la intersecția cu DN 67 Târgu Jiu-Motru și Băile Herculane ( Caraș Severin) intersecția cu DN 6 Orșova-Timișoara prin Baia de Aramă (Mehedinți) și are o lungime de 108 kilometri urmărind Valea cernei cu Munții Cernei în dreapta și Munții Mehedinți în stânga. Sectorul de drum se află situat în și la limita Parcului Național Domogled Valea Cernei”, arată descrierea din expertiza tehnică.

Licitația publicată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice pe 6 mai se referă la tronsonul de 17 kilometri pe care în administrează Regionala de Drumuri Timișoara (DRDP Timișoara) de la km 89 la km 108, tronsonul de la km 76 la 89 urmând, cel mai probabil să fie licitat de DRDP Craiova.

Starea tehnică a DN 67 D Valea Cernei – Băile Herculane 

„Sectorul DN 67 D propus pentru consolidare are o capacitate portantă necorespunzătoare, durata de exploatare a drumului fiind depășită. Datorită (!) stării de degradare accentuate a drumului (burdușiri, gropi) planeitate necorespunzătoare, precum și a calamităților din ultimii ani se impune consolidarea DN 67 D Valea Valea Cernei – Băile Herculane pe sectorul analizat. În urma ploilor torențiale din ultimii ani, pe unele sectoare s-au produs defecțiuni în structura rutieră, datorită tasării terenului de fundare provocate de infiltrarea apelor din precipitații, instabilități ale versanților care pun în pericol siguranța rutieră. Pe traseu sunt trei poduri peste Cerna care necesită reparații la cale”, se arată în avizul CTE al Ministerului Transporturilor din 2012 (Ministru Ovidiu Silaghi) Sursa de Finanțare: împrumut BEI etapa a II-a.

Drulă emite Ordinul pentru actualizarea investiției în 2021

La 10 ani de la prima încercare de consolidare, Ministerul Transporturilor condus în 2021 de fostul ministru Cătălin Drulă emitea Ordinul OMT 385/ 2021 pentru actualizarea valorii investiției pentru Consolidarea DN 67 D Valea Cernei – Băile Herculane. Valoarea totală: 195 milioane de lei cu o durată a contractului de 2 ani (proiectare și execuție).

Ofertele pot fi depuse până la 20 iunie 2022.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Simplu.
    Desfiintati CNAIR!
    O alta structura.
    Profesionista.
    Care sa faca treaba!
    Fara politruci la condcerea centrala si locala!
    Grindeanu,
    Ne miscam si noi mai cu talent?
    😡

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.