Trenuri noi la CFR Călători: Ministerul Transporturilor a majorat cu un miliard de lei, la 4,8 miliarde lei, valoarea estimată pentru achiziția a 99 de rame electrice de lung și scurt parcurs

tren cfr calatori

Guvernul suplimentează cu un miliard de lei, de la 3,8 miliarde (valoarea inițială) la 4,8 miliarde lei, costul estimat pentru cumpărarea a 99 de trenuri electrice noi de lung și scurt parcurs, achiziție care se derulează prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).

Noii indicatori tehnico-economici pentru achiziția a 62 de trenuri Regio, respectiv a 37 de trenuri Inter Regio (lung parcurs) prezintă o actualizare a valorilor de cost și anume: de la 2,1 miliarde lei la 2,7 miliarde lei pentru cele 62 rame electrice RE-R, respectiv de la 1,7 la 2 miliarde pentru cele 37 de rame electrice RE-IR, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern.

Contractul pentru 20 de rame de lung parcurs a fost semnat în martie cu Alstom, iar Ministerul Transporturilor poate activa opțiunea de suplimentare cu încă 17 unități, practic o extindere a contractului la 3,7 miliarde de lei și o dublare de la 15 la 30 de ani a perioadei de mentenanță. (n.r. noii indicatori tehnico-economici precizează că, valoarea de 4,8 miliarde lei reprezintă costul celor 99 de rame, mentenanța nefiind inclusă).

„Asocierea DT Global iDevice Europe SL & MC Mobility Consultants GmbH Vienna, în baza contractului încheiat cu Banca Europeană de Investiții-PASSA, a rezultat că este necesară, în cadrul proiectului de investiții
menționat mai sus, achiziționarea unui număr total de 99 de rame electrice noi, din care:
– 62 rame electrice regionale RE-R;
– 37 rame electrice interregionale RE-IR. Acest proiect de investiții are indicatorii tehnico economici aprobaţi prin Hotărârea Guvernului nr.1226 din 17 noiembrie 2021. Valoarea totală a proiectului de investiţii, aprobată în condițiile anterior menționate, este de 3.880.436 mii lei, inclusiv TVA, din care: 2.171.475 mii lei, inclusiv TVA, valoarea totală a celor 62 rame electrice regionale RE-R;  1.708.961 mii lei, inclusiv TVA, valoarea totală a celor 37 rame electrice interregionale RE-IR.

Finanțarea acestor proiecte de investiții se va realiza 85% din fonduri externe nerambursabile, iar cofinanțarea de 15% va fi asigurată de la bugetul de stat, conform Ghidului solicitantului revizuit. Conform ”Studiului de Fezabilitate”, întocmit de Asocierea DT Global iDevice Europe SL & MC Mobility Consultants GmbH Vienna, în baza contractului nr.TA2018012 RO RP1 încheiat cu Banca Europeană de Investiții -PASSA, a rezultat că este necesară, în cadrul proiectului de investiții menționat mai sus, achiziționarea a 99 de rame electrice noi. În condițiile anterior menționate este necesară alocarea sumei totale de 4.818.780 mii lei cu TVA ( sumele de mai jos exprimate în euro au fost convertite în lei, fiind calculate la cursul euro comunicat de BNR de 4,9483 la data de 28.03.2022), din care pentru:
– 62 de rame electrice pentru transportul regional RE-R suma necesară este de 2.769.038 mii lei cu TVA (ceea ce reprezintă prețul unitar/rama de 9.025.703 euro cu TVA, înmulțit cu un număr de 62 rame, rezultând valoarea totală
de 559.593.632 euro cu TVA);
– 37 de rame electrice pentru transportul interregional REIR suma necesară este de 2.049.742 mii lei cu TVA (ceea ce
reprezintă prețul unitar/rama de 2.049.741 euro cu TVA, înmulțit cu un număr de 37 rame, rezultând valoarea totală de 414.231.460 euro cu TVA). Suma totală de 4.818.780 mii lei cu TVA, reprezintă contravaloarea celor 99 rame electrice anterior menționate, mentenanța acestor nefiind inclusă”, arată proiectul de Hotărâre de Guvern.

Rute propuse pentru cele 62 de rame REGIO: 

Trenurile vor circula pe rutele stabilite prin contractul de consultanță încheiat cu Banca Europeană de Investiții:
• Lot. 1 (20 trenuri) – București N – Ploiești S – Adjud; Iași – Pașcani – Suceava; Bacău – Pașcani
• Lot. 2 (23 trenuri) – Brașov – Gheorgheni; Arad – Timișoara – Caransebeș; Huedin – Cluj – Bistrița
• Lot. 3 (19 trenuri) – București N – Ploiești V – Brașov; București N – Roșiorii; București N – București Obor / Fundulea; Constanța – Fetești.
Noile oferte de servicii de transport feroviar public de călători, dezvoltate pe baza materialului rulant nou ce va fi achiziționat de ARF, vor avea în vedere atât sporirea mobilității în jurul marilor centre socio-economice ale țării, cât și realizarea unor conexiuni rapide între unitățile administrativ teritoriale importante ale țării, a transmis ARF.

Ramele electrice sunt configurate pentru viteza maximă de 160 km/h, vor avea câte două locuri speciale și o toaletă pentru persoane cu mobilitate redusă și 8 locuri pentru transportul bicicletelor.

Rutele pentru trenurile ALSTOM, de lung parcurs: 

🚉 București Nord – Constanța
🚉 București Nord – Brașov – Arad – Timișoara
🚉 București Nord – Brașov – Cluj
🚉 Brașov – Deda – Cluj
🚉 București Nord – Brașov
🚉 București Nord – Iași
🚉 București Nord – Suceava
🚉 București Nord – Galați
🚉 București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani- Simeria
🚉 București Nord – Craiova – Timișoara – Arad
🚉 Cluj – Timișoara
🚉 Cluj – Suceava – Iași.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.