Pasajul suprateran de la Drajna pe care îl construiește firma Arcada ar urma să fie terminat și deschis până la finalul anului, cu 6 luni înainte de termen, lucrările în teren avansând într-un ritm susținut, potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu care a verificat marți, șantierul podului peste linia de tren București-Constanța. Contractul pentru proiectarea și execuția pasajului suprateran de la Drajna, pe DN 21 Slobozia – Drajna – Călărași a fost semnat în februarie 2021 (în mandatul fostului ministru Cătălin Drulă) cu antreprenorul român Arcada pentru aproape 100 de milioane de lei, iar termenul de execuție este de 18 luni. Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pe 14 decembrie 2021, iar în februarie a fost predat amplasamentul lucrării.
Noul drum între Autostrada Soarelui și DN 21 Slobozia -Brăila va avea o lungime de 2,7 kilometri din care pasajul propriu-zis are 305 metri lungime, a explicat Scrioșteanu : ,, Ritm susținut pe șantierul pasajului denivelat superior DN 21 Drajna. Dintre cei 214 piloți necesari pasajului, s-au forat, armat și turnat deja 46%, adică 98 de piloți. De asemenea, până acum s-au executat 77% dintre coloanele de balast necesare consolidării terenului de fundare, respectiv 1518 dintre cele 1969 de coloane. Acestea au diametrul de 500 de mm și adâncimea de 9m. Au fost realizate toate cele 165 de grinzi prefabricate din beton necesare pasajului. Este vorba despre realizarea unei supra-traversări pe DN21, cu o lungime de 2,7 km, iar pasajul propriu-zis se va întinde pe 305 m. Pasajul va traversa totodată și DN 3A Lehliu – Fetești, drum național paralel cu CF 800. Pasajul de la Drajna va fi parte integrantă a viitorului drum TransRegio (TR ISTER) Brăila-Slobozia-Călărași-Chiciu, de aproximativ 142 km, din care 35 de kilometri sunt pe teritoriul județului Ialomița. Valoarea investiției este de peste 98 milioane de lei, fără TVA, din fonduri externe nerambursabile, iar termenul de execuție este de 1 an și jumătate. Dar, încă de la desemnarea companiei câștigătoare, am discutat cu conducerea Arcada, care și-a asumat că va realiza pasajul înainte de termenul prevăzut în contract.” a transmis Scrioșteanu după verificarea pe șantier.
Totuși, potrivit datelor CNAIR, stadiul fizic al pasajului este de doar 4 %, iar termenul contractual este septembrie 2023, ordinul de începere fiind emis la jumătatea lunii martie. Constructorul Arcada a realizat și viaductul liniei de tren peste DN 1 Gara de Nord-Otopeni.
„Amenajarea unui pasaj rutier în lungul DN 21, peste calea ferată București – Constanța și peste intersecția cu DN 3A este impusă de necesitatea îmbunătățirii condițiilor de circulație pentru traficul de tranzit în legătură cu municipiul Slobozia, cu zona Brăila – Galați, cu județul Tulcea, Ucraina și Republica Moldova și cu autostrada A2 (zona nodului Drajna). Prin implementarea unui astfel de proiect se urmărește fluidizarea traficului rutier în zonă, asigurarea unor condiții de circulație normale, diminuarea poluării atmosferice, creșterea siguranței circulației, respectiv reducerea costurilor utilizatorilor.
Realizarea pasajului rutier pe DN 21 peste calea ferată va îmbunătăți pe viitor condițiile de circulație, necesitatea realizării investiției fiind justificată de:
- creșterea constantă a traficului în ultimii opt ani, pe sectorul de drum național DN 21 cuprins între Slobozia și DN 3A și atingerea/ depășirea nivelului de serviciu admisibil (D) în următorii 15 ani;
- încadrarea sectorului DN 21 între km 90+750 ÷ km 107+210 în clasa tehnică II (însoțită de recomandarea adoptării măsurilor de sporire a capacității de circulație la 4 benzi);
- sporirea siguranței circulației în zona traversării la nivel a căii ferate și a intersecției cu DN 3A, în contextul în care DN 3A constituie principala alternativă de circulație în cazul închiderii sau devierii traficului de pe Autostrada A2;
- intensificarea preconizată a traficului feroviar pe Magistrala feroviară 800 București – Constanța”, notează Ministerul Transporturilor.