Trecerea Dunării cu BAC-ul pe la vama Giurgiu-Ruse se reia la toamnă

Pod-Giurgiu-Ruse-vama-e1614961001403-768x461 Sursa foto: Poliția de Frontieră

Trecerea Dunării cu BAC-ul pe la vama Giurgiu-Ruse se va relua din toamnă, punctul de trecere a frontierei dintre România și Bulgaria urmând să fie operațional pentru autoturisme și camioane grele, a anunțat vineri, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Reluarea curselor de feribot dintre România și Bulgaria este o ,,gură de oxigen” pentru Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse, cel mai aglomerat punct de trecere a frontierei, podul deschis în 1954 având o singură bandă/sens și un tranzit de peste 1000 de camioane/zi.

Acordul pentru redeschiderea punctului de frontieră Giurgiu-Ruse (fluvial) a fost semnat vineri, între guvernele României și Bulgariei ocazie pentru a aduce din nou în discuție problema navigației pe Dunăre (dragarea) :  ,,Redeschidem punctul de frontieră permanent de la Giurgiu-Ruse pentru trecerea Dunării cu feribotul! Prin Acordul semnat astăzi, între Guvernul României și cel al Republicii Bulgaria, acest punct de trecere va fi deschis permanent pentru pasageri și pentru vehiculele cu masă maximă de 40 de tone. Acordul pentru trecerea cu feribotul a frontierei româno-bulgare va intra în vigoare în toamna acestui an. Mai mult, la întâlnirea de astăzi cu delegația bulgară am reamintit importanța derulării cât mai rapide a proiectului Fast Danube. Este în interesul economic al ambelor țări ca Dunărea să fie navigabilă pe toată perioada anului. Aceasta va permite transportul unor volume mult mai mari de mărfuri pe Dunăre (ceea ce în contextul conflictului din Ucraina are o importanță deosebită pentru economia altor state membre ale Uniunii Europene).” a transmis Grindeanu.

Între România și Bulgaria, peste Dunăre sunt construite doar două poduri : Podul Prieteniei ( 1954) și Podul Noua Europă ( 2013) construit integral de partea bulgară.

De la deschiderea Podului Calafat – Vidin, Guvernele României şi Bulgariei au promis mai multe poduri peste Dunăre, dar până în prezent nu au reuşit nici măcar să înceapă lucrările la unul nou. Podurile promise în 2014 la Turnu Măgurele şi Călăraşi – Silistra au rămas „pe hârtie

 

Fostul ministru al Transporturilor, Iulian Matache, în 2015, la reparaţiile Podului Prieteniei
Sursa foto: Ministerul Transporturilor

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: