CFR Infrastructură a primit 10 oferte la licitația cu o valoare maximă de 4,2 miliarde lei pentru reparații pe aproape 1500 de kilometri de cale ferată. Licitația a fost lansată în februarie pentru toate cele 8 Regionale CFR din țară cu o valoare cuprinsă între un miliard și maximum 4,2 miliarde (fonduri de la Buget), lucrările urmând să readucă linia de tren la viteza proiectată de 120 km/h.
Liniile de cale ferată de pe rețeaua feroviară prezintă o stare tehnică care nu permite exploatarea la capacitate maximă a capacității de transport și circulaţia trenurilor în condiţii de fiabilitate, confort şi siguranţă, mai spune CFR. Uzura este accentuată la întreg ansamblu de elemente din care este alcătuită calea ferată: şină, traverse, prinderi iar trecerile la nivel prezintă degradări care îngreunează trecerea vehiculelor peste cale ferată. Constructiv, calea ferată este formată din 2 părți: suprastructura și infrastructura. Suprastructura căii ferate reprezintă partea alcatuită din șină, aparate de cale, material mărunt de cale, traverse și prisma căii. Lucrările de suprastructură C.F includ, pe lângă cele legate strict de elementele căii,toate amenajările care intervin la nivelul acestor elemente și anume: treceri la nivel, opritoare de cale, umplutură de balast între linii. plus toate indicatoarele de cale.
,,Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA informează că 10 operatori economici au depus oferte la procedura de licitație deschisă pentru Lucrări de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii, pe o lungime de maximum 1461 km din rețeaua feroviară, lucrări care au drept scop readucerea liniilor în parametri proiectați și circulația trenurilor cu vitezele inițiale de maximum 120 km/h. Acordurile-cadru, aferente celor 8 Sucursale Regionale de Cale Ferată (București, Craiova, Timișoara, Cluj, Brașov, Iași, Galați și Constanța), se vor derula pe o perioadă de 4 ani și au ca obiectiv stabilirea termenilor şi condiţiilor ce vor guverna contractele sectoriale de lucrări (contractele subsecvente de lucrări, care se vor încheia la nivel de regională, în limita fondurilor alocate). Astfel, în cadrul procedurii de licitație publică, împărțită în 8 loturi, au fost depuse următoarele oferte:
►Lotul 1: Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş, AKTOR SOCIETATE TEHNICA ANONIMA (AKTOR S.A.), SALCEF SPA, Asocierea ROTARY CONSTRUCTII MENTENANTA (Leader), SC PROIECT CONSULT SRL, EURO CONSTRUCT TRADING 98;
►Lotul 2: Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş, SALCEF SPA, SC PROIECT CONSULT SRL (Leader), ROTARY CONSTRUCTII MENTENANTA, EURO CONSTRUCT TRADING 98;
►Lotul 3: Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş, SALCEF SPA;
►Lotul 4: Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş, SALCEF SPA;
►Lotul 5: Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş, AKTOR SOCIETATE TEHNICA ANONIMA (AKTOR S.A.), SALCEF SPA, Asocierea ROTARY CONSTRUCTII MENTENANTA (Leader), EURO CONSTRUCT TRADING 98, SC PROIECT CONSULT SRL;
►Lotul 6: Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş, SALCEF SPA;
►Lotul 7: ARCADA COMPANY, Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş, SALCEF SPA, AKTOR SOCIETATE TEHNICA ANONIMA (AKTOR S.A.);
►Lotul 8: Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş, ARCADA COMPANY, SALCEF SPA.” a transmis CFR SA.
Sursa de finanțare este asigurată de la Bugetul de Stat.
Rețeaua de căi ferate din România are o lungime totală de 20.077 km de linii, fiind a şaptea rețea ca mărime din Uniunea Europeană. Liniile sunt conectate prin 20.070 aparate de cale echivalente. Rețeaua cuprinde 17.945 de poduri și podețe, 176 de tuneluri și 11.473 km terasamente. Noi linii de cale ferată au fost puține, după Revoluție. De asemenea, și modernizarea rețelei se face într-un ritm lent. Sute de kilometri au nevoie de reabilitare iar CFR și ministerul Transporturilor așteaptă ca PNRR să le ofere banii necesari acestui demers. Pentru transportul de marfă, spre exemplu, viteza medie de deplasare este de 17 kilometri pe oră.