Reţeaua de centre de fitness World Class a fost cumpărată de fondul African Industries Group

World Class

Holdingul African Industries Group (AIG), cu investiții în agricultură și imobiliare, a achiziționat (prin Vectr Fitness) World Class, cea mai mare rețea de cluburi de health & fitness din România.

Tranzacția este semnificativă pentru piața românească atât prin raportare la dimensiune, cât și prin faptul că presupune vânzarea liderului unei industrii. Valoarea tranzacției nu a fost dezvăluită.

Fondul polonez Resource Partners a ieșit așadar complet din acţionariatul World Class.

World Class este cel mai mare lanț de fitness din România, care a introdus conceptul de cluburi de fitness moderne încă din anul 2000, când și-au deschis primul club în București. De atunci, compania și-a extins în mod rețeaua la peste 40 de cluburi de sănătate și fitness din toată țara, având în prezent peste 65.000 de membri.

Fondat în 2009, Resource Partners este un fond de investiții de capital privat polonez independent. Resource Partners investește în companii cu creștere rapidă, cu personal de management experimentat, care sprijină practica fondului de a gestiona creșterea organică rapidă, expansiunea străină dinamică și achizițiile. Până în prezent, fondul a investit aproape 300 de milioane de euro în dezvoltarea mai multor companii mijlocii din Polonia și alte țări din Europa Centrală și de Est.

Holdingul African Industries Group (AIG) este deţinut şi controlat de fraţii Raj şi Alok Gupta şi are în portofoliu investiţii în Europa, Orientul Mijlociu şi Africa de Vest. AIG este prezent în România din anul 2015 şi deţine 2.300 de hectare de teren agricol în judeţul Teleorman. În plus, la finalul anului 2021, acelaşi fond a anunţat preluarea companiei Thames Farming Enterprises (Olanda), proprietarul fermelor Agricom Borcea, Tudor 92, Concordia Agro şi Alisa Farm Management din judeţul Călăraşi, cu o suprafaţă totală de 13.700 hectare şi o capacitate de depozitare de aproape 40.000 de tone.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: