Autostrada Buzău – Focșani: Licitația pentru execuția celor 4 tronsoane a fost deblocată după ce constructorii au depus 600 de clarificări/ Ofertele pot fi depuse până pe 5 mai

A7 Buzău Focșani Captură Video CNAIR

Licitația pentru execuția celor patru tronsoane ale Autostrăzii A7 Buzău – Focșani a fost deblocată după o perioadă de suspendare cauzată de cele peste 600 de clarificări pe care le-au depus constructorii. Noul termen pentru depunerea ofertelor este 5 mai. Cele patru loturi au fost lansate în licitație în februarie și costă 6 miliarde lei.

„5 mai 2022 este noul termen de depunere a ofertelor pentru construcția celor 4 Tronsoane ale Autostrăzii Buzău – Focșani (Sector al A7 – Autostrada Moldovei)! Durata de execuție a celor 4 loturi este cuprinsă între 20 și 26 de luni, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

„CNAIR a răspuns la peste 600 de solicitări de clarificare, iar licitația a fost reluată.
Construcția celor 4 tronsoane ale Autostrăzii Buzău- Focșani (82,44 km) este finanțată prin PNRR.
-Tronsonul 1 (4,60 km): Buzău -Vadu Pașii
-Tronsonul 2 (30,80 km): Vadu Pașii – Râmnicu Sărat
-Tronsonul 3 (36,10 km): Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni
-Tronsonul 4 (10,94 km): Mândrești Munteni – Focșani Nord
Firmele care vor câștiga aceste contracte trebuie să finalizeze construcția în 20 de luni pentru Tronsoanele 1 și 4 și în 26 de luni pentru Tronsoanele 2 și 3”, a transmis Grindeanu.

Pentru informarea publicului constructorii sunt obligați să monteze camere web. „Pentru informarea publicului și urmărirea evoluției lucrărilor, Antreprenorul va realiza o cameră de date pentru prezentarea proiectului. Camera de date va conține, pe lângă stadiul lucrărilor conform Graficului Gantt și acces live, prin intermediul camerelor web, poziționate astfel: o cameră aferentă poziționării de șantier și alte două aferente punctelor de lucru”, arată caietul de sarcini.

Potrivit caietului de sarcini, pe lotul 2 sunt prevăzute 12 poduri și pasaje, iar pe lotul 3 sunt 18 pasaje. Pentru lotul 1, de lângă Buzău, tronsonul Buzău – Vadu Pașii are o lungime de 4,6 km și un cost estimat între 858 și un miliard de lei, în timp ce pentru lotul 4 cu cei 11 kilometri dintre Munteni și Focșani Nord, valoarea estimată este între 954 milioane și 1,1 miliarde lei. Finanțarea lucrărilor este asigurată prin PNRR (n.r în SEAP figurează POIM). Componenta financiară primește un punctaj de 70%, durata de execuție 21%, garanția minimă este de 6 ani, dar cu punctaj suplimentar pentru o garanție de 10 ani.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: