VIDEO Centura Balș, cu câteva ore înainte de deschiderea circulației/UMB face ultimele retușuri pe primii 18 kilometri ai Drumului Expres Craiova-Pitești

Centura Balș 100 Sursa Foto : Cătălin Drulă Facebook

Constructorul UMB face ultimele retușuri, în special marcaje, cu câteva ore înainte de deschiderea primilor kilometri de Drum Expres din România, Centura Balș ( 19 kilometri). Comisia tehnică de recepție are joi după-amiază, ultimele verificări, astfel încât spre ora 18 00, conform estimărilor să fie deschisă circulația pe prima jumătate a lotului 2 Balș-Slatina. Cele mai noi imagini au fost publicate în urmă cu puțin timp pe canalul YouTube MND :

Drumul Expres Craiova – Pitești cuprinde 4 loturi: pe primul lucrează italienii de la Tirrena Scavi și sunt mari întârzieri, în timp ce loturile 2, 3 și 4 sunt atribuite celui mai puternic constructor din România, asocierea de firme UMB (firmele omului de afaceri băcăuan Dorinel Umbrărescu). A doua jumătate a lotului 2 Balș – Slatina, care include Centura Slatina (21 km), ar urma să fie deschisă la începutul verii.

Cătălin Drulă aștepta deschiderea ambelor tronsoane

Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă scrie într-o postare pe contul său de Facebook că, dincolo de mobilizarea constructorului UMB, Ministerul Transporturilor ar fi trebuit să reușească și deschiderea Centurii Slatina : ,,Astăzi se deschid primii (18) kilometri de Drum Expres în România

Este un proiect la care țin mult, la care am muncit anul trecut împreună cu echipa mea de la Ministerul Transporturilor și mă bucur să-l văd finalizat măcar parțial.

Speram să fi văzut întregul Tronson 2 (adică și ocolitoarea Slatinei, încă 22km de drum expres care sunt aproape gata) inaugurat astăzi.
Sectorul care se deschide azi va avea deocamdată limita de viteză de 100km/h. Sperăm să fie cât mai curând ridicată la 120 km/h, așa cum prevede legea inițiată de mine și colegii din USR și votată de Parlament. Legea așteaptă promulgarea de către președinte.
Deschiderea primului lot din DEx12 este o veste bună. Din păcate, e doar o picătură într-un ocean de vești proaste despre proiectele de autostrăzi și drumuri expres din România. Voi reveni curând cu detalii despre toate.” a scris Drulă.

Fără bandă de urgență și cu viteză maximă limitată la doar 100 km/h

Cea mai importantă diferență între o autostradă și un Drum Expres este lipsa benzii de urgență. Drumul Expres are un spațiu tip acostament cu o lățime de aproximativ 2 metri, spre deosebire de 3,75 – 3,5 metri banda de urgență. De asemenea, banda de circulație este puțin mai îngustă la Drumul Expres (-25 cm), iar viteza deocamdată, este specifică unui Drum Național European, 100 km/h.

UMB a montat deja indicatoarele rutiere cu limita maximă de viteză 100 km/h., dar este posibil ca în câteva zile să se aplice noua lege votată în Parlament și trimisă la Președinte pentru promulgare prin care limita de viteză pe Drumurile Expres să crească la 120 km/h.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: