CFR Infrastructură a făcut marți un pas important pentru modernizarea Complexului Feroviar București, contractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate fiind semnat cu Asocierea ISPCF – BAICONS.
Rețeaua feroviară din zona Capitalei, denumită Complexul Feroviar București, cuprinde inelul de centură cu o lungime de 316 km, Complexul feroviar București Nord de 156 km și conexiunile cu Inelul feroviar al Capitalei de 133 kilometri, linii pe care vor circula și primele garnituri din Programul Trenul Metropolitan București.
Licitația a fost lansată în 2021, iar contractul a fost semnat pentru o ofertă de 20 de milioane lei cu termen de proiectare 21 luni.
Documentația tehnică va da soluțiile pentru etapa de execuție care va permite refacerea și modernizarea infrastructurii feroviare din jurul Capitalei inclusiv în perspectiva introducerii trenurilor metropolitane.
„Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA și Asocierea ISPCF SA – BAICONS IMPEX SRL au semnat contractul, în valoare totală de 20.742.050 RON (fără TVA), pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar modernizării liniilor și instalațiilor din Complexul Feroviar București (605,7 km), conform standardelor europene și cerințelor tehnice de interoperabilitate la nivelul rețelei feroviare românești. O atenție deosebită se va acorda Complexului Feroviar București Nord, care deservește cea mai mare parte a traficului feroviar actual. Restul infrastructurii feroviare va fi, de asemenea, analizată pentru a identifica cererea potențială de trafic și funcționalitățile viitoare (noile servicii sub-urbane/peri-urbane de călători sau ca by-pass pentru traficul de marfă pe Inelul Feroviar București etc.) pentru fiecare linie/stație care face parte din Nodul Feroviar București, precum și strategia optimă de funcționare și exploatare a rețelei feroviare a Complexului, atât pentru trenurile de pasageri, cât și pentru cele de marfă.
Modernizarea infrastructurii feroviare și implementarea unui Centru de Management al Traficului la nivelul Complexului Feroviar București vor reduce considerabil durata de traversare a centurii feroviare a Bucureștiului, asigurând un timp de parcurs mult mai redus și fără opriri pentru transportul de marfă, precum și un volum de mărfuri crescut, comparativ cu situația actuală”, a transmis CFR Infrastructură.
Ministerul Transporturilor a promis încă din 2016 reintroducerea trenurilor CFR Călători pe Inelul Feroviar al Capitalei și ulterior o legătură CFR – Metrorex la IMGB, zona Berceni.