CNAIR a desemnat câștigătorul licitației pentru proiectarea Centurii Iași Est/Șoseaua cu o lungime de aproape 30 de kilometri va costa aprox. 300 de milioane de lei

Centura varianta ocolitoare Iasi Est Sursa foto Adrian Covasnianu

SC Proiect Construct Regiunea Transilvania a câștigat licitația pentru proiectarea Centurii Iași Est, o șosea cu o lungime de aproape 30 de kilometri și un cost de aprox. 300 de milioane lei. Licitația pentru realizarea Studiului de Fezabilitate a fost lansată în toamna anului trecut cu o durată totală a contractului de 18 luni a transmis CNAIR : ,,Urmare a finalizării procesului de evaluare a ofertelor, CNAIR a comunicat rezultatul procedurilor de atribuire a contractului având ca obiect: Elaborare Studiu de Prefezabilitate și Studiu de Fezabilitate pentru „Varianta Ocolitoare Iași Est”. Ofertantul desemnat câștigător este SC PROIECT CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA SRL, cu preţul de 3.169.569,49Lei fără TVA. Durata contractului este de 18 luni de la data de începere a contractului.

În cadrul contractului se vor presta următoarele servicii și se vor elabora cel puțin următoarele documente:

Elaborare Studiu de prefezabilitate

Elaborare Studiu de fezabilitate;

Asistență tehnică acordată Beneficiarului pentru susținerea Aplicației de Finanțare;

Asistență tehnică acordată Beneficiarului pentru procedura de atribuire a contractului de proiectare și execuție lucrări.” 

Obiectivele Variantei Iaşi – Est, potrivit fostului secretar în Ministerul Transporturilor, Adrian Covăsnianu ( mandatul Cătălin Drulă) :

1) scoaterea totală a traficului greu din municipiul Iași dinspre sud (via Bucium) și est (via Tomești)
2) reducerea poluării în zona Pădurii Barnova și a municipiului Iași (zona sudică, estică și chiar centrală)
3) reducerea uzurii sistemelor de frânare prin evitarea urcării/coborârii Dealului Bucium
4) traseul V.O Iași-Est ocolește localitățile Poieni, Schitu Duca, Stanca, Osoi, Chicerea, Tomești s.a.m.d.
5) traseul VO Est nu se suprapune peste ariile protejate Natura 2000, cu alte cuvinte Acordul de Mediu pentru acest obiectiv de infrastructură rutieră poate fi obținut ușor, nefiind necesară SEA (Studiu de Evaluare Adecvata). Nu se încalcă OUG 57/2007.
6) pentru materializarea VO Iași-Est nu este nevoie de defrișări
7) VO Iași-Est nu se suprapune cu imobile ce dețin construcții, prin urmare nu vor fi demolări
8) viteza de deplasare va fi una crescută, ca urmare a traseului extraurban al V.O. Iași-Est.
9) conectivitate directă cu V.O. Iași-Nord la profil de autostradă – parte a A8!

Este un proiect nou, pornit de la zero, iar licitaţia pentru execuţie ar urma să fie lansată în 2024, anunţa în toamna anului trecut, Adrian Covăsnianu, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, responsabil cu proiectele de infrastructură din Moldova: „V.O. Iași-Est este un proiect de infrastructură rutieră care, împreună cu autostrada A8, pot reprezenta eliminarea TOTALĂ a traficului greu din aglomerarea Iași. Prin aceste măsuri se creează premisele ca autoritățile locale să poată creiona întreaga politică de mobilitate urbană din zona Iașului!”

Contractul poate fi semnat dacă în termen de 10 zile nu se depun contestații.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: