SUV-urile au devenit și preferatele cumpărătorilor de mașini electrificate

volvo Sursa foto: Volvo

SUV-urile au devenit preferatele celor care cumpără mașini electrice cu o cotă de 51% din piața totală de mașini electrificate în februarie 2022. În această lună, vehiculele electrice cu baterie (BEV) reprezentau 56% din întreaga cerere de vehicule cu emisii reduse (BEV, PHEV, Hidrogen). Volumul a crescut cu 77% comparativ cu februarie 2021 la un total de 87.400 de unități. În schimb, volumul hibridelor plug-in (PHEV) a crescut cu doar 6%, până la 67.400 de unități.

Sursa foto: JATO Dynamics

Apariția de noi modele și susținerea continuă a stimulentelor a avut un impact clar asupra cererii de BEV a consumatorilor. SUV-urile au continuat să fie un motor cheie al creșterii, reprezentând 49% din cererea totală pe toate segmentele.

Sursa foto: JATO Dynamics

„Fără sosirea SUV-urilor electrice competitive, segmentul BEV părea să rămână o piață de nișă în Europa. Dar datorită investițiilor OEM în aceste vehicule, cererea continuă să crească, ceea ce ajută la compensarea provocărilor cu care se confruntă în prezent industrie”, spune Felipe Munoz analist la JATO Dynamics.

SUV-urile au reprezentat 51% din toate înmatriculările BEV în februarie, totuși aceste vehicule au reprezentat doar 11% din totalul înmatriculărilor SUV-urilor, ceea ce indică faptul că rămâne un potențial semnificativ pentru SUV-urile electrificate să crească în cadrul segmentului. Ceea ce trebuie știut e că deși sunt preferate, inclusiv de producători, datorită marjei ridicate de profit, producția SUV-urilor consumă cea mai multă energie și cele mai multe resurse.

Tesla a condus piața BEV în februarie, cu o cotă de piață de 18,1%, înaintea grupului Volkswagen care a asigurat 17,6% prin toate mărcile deținute. de altfel, marca Volkswagen a fost cel mai bine vândută depășind de Hyundai și Kia, care au ocupat a doua și, respectiv, a treia poziție în clasamentul pe mărci.

Sursa foto: JATO Dynamics

Rezultatele Tesla se explică prin popularitatea continuă a Modelului 3, cel mai vândut BEV în februarie, pe lângă succesul modelului Y care a asigurat a doua poziție în clasamentul BEV după model. Modelul 3 a fost cel mai popular BEV în Spania, Franța și Germania, în timp ce Modelul Y a fost lider în Austria, Belgia, Elveția, Danemarca și Marea Britanie.

„Rezultatele Tesla din februarie sugerează că am putea vedea noi recorduri lunare pentru marcă în martie”, conchide Munoz.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: