OFICIAL Biletele de tren se scumpesc cu 20%, de la 1 iulie / Și operatorii privați au cerut o majorare a prețurilor biletelor cu 20%

Gara de Nord, CFR, oameni, transport feroviar, pandemie, calatori Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media.ro

Biletele de tren de la CFR Călători se scumpesc cu 20%, de la 1 iulie 2022, după ce bugetul companiei, care prevede majorarea de preț, a fost adoptat de către Guvern, a anunțat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. UPDATE Și cei cinci operatori privați de transport de călători au cerut scumpirea cu 20% a biletelor de tren.

Practic, un bilet de tren la un tren Inter-regio de la București la Brașov, care în prezent costă aproape 50 de lei, va costa de la 1 iulie circa 60 lei. Un bilet de tren București – Constanța, care în prezent costă 60 de lei, se va scumpi la circa 72 de lei de la 1 iulie.

„Guvernul a aprobat astăzi bugetul CFR Călători. Compania CFR Călători a solicitat creșterea tarifelor pentru bilete de la 1 iulie 2022! Mai exact: o majorare cu 20%, după 9 ani în care nu s-a operat vreo modificare de preț. Vorbim de prima actualizare de tarife din 2013 încoace, în condițiile în care prețurile la carburanți și energie electrică au crescut constant! Demersul aparține conducerii CFR Călători care își asumă această solicitare necesară pentru investiții și pentru mentenanță. Suntem conștienți de necesitatea unor investiții continue în infrastructura feroviară, iar CFR Călători este printre principalii beneficiari ai finanțărilor prin PNRR. Voi urmări îndeaproape implementarea proiectelor pentru modernizarea materialului rulant și pentru achiziția de material nou”, a scris ministrul Sorin Grindeanu, pe Facebook.

Fostul ministrul al Transporturilor, Cătălin Drulă, susține însă că decizia pentru scumpirea biletelor a fost a ministrului Transporturilor.

„Tarifele de călătorie se stabilesc prin ordinul ministrului Transporturilor. Este o decizie a dlui. Grindeanu. Ar face bine să își asume creșterea prețurilor, nu să arunce responsabilitatea către alții”, a transmis Drulă, pentru Economedia.

UPDATE Și operatorii privați au solicitat scumpirea biletelor de tren cu 20%, a anunțat ulterior președintele Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF), într-o conferință de presă. Potrivit lui, dacă se ia decizia de scumpire a biletelor, se ia pentru toată piața feroviară de transport de călători, nu pentru un operator sau pentru altul. Solicitarea este în analiză, atât a celor cinci operatori privați, cât și a companiei de stat CFR Călători.

ARF este autoritatea care decide nivelul prețurilor biletelor de tren.

Știrea inițială

Bugetul Companiei CFR Călători este propus spre aprobare în ședința de Guvern de vineri, avizarea proiectului pentru transportatorul feroviar de stat însemnând, practic, scumpirea biletelor de tren cu 20% de la 1 iulie.

Majorarea de 20% a fost confirmată joi de ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, dar cu o nuanță, lăsând să se înțeleagă că decizia finală trebuie luată în Coaliție, la nivelul Executivului.

„În legătură cu prețurile biletelor, ultima scumpire a fost în 2013. În bugetul CFR Călători este prevăzută majorarea cu 20% din 1 iulie. Este modul în care ei și-au previzionat bugetul pentru anul 2022. Repet, n-a existat niciun fel de creștere din 2013 la prețul biletelor. Haideți să vedem dacă Guvernul, în înțelepciunea sa, va aproba creșterea”, a afirmat Grindeanu. (n.r subliniera din citat aparține Economedia)

Reamintim că operatorul feroviar de stat a condiționat aprobarea Bugetului de majorarea prețului la biletele de tren, dar fără a avansa și un anumit procent. Ultima majorare de tarife la CFR Călători a fost în 2013, solicitarea de scumpire fiind motivată de creșterea accelerată a prețurilor la motorină și electricitate.

Hotărârea de Guvern pentru aprobarea BVC CFR Călători: „Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic – Se aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2022 al Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A., aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.”

Curentul pentru tracțiunea locomotivelor, mai scump cu 200%: 

Totodată, în fundamentarea Proiectului de Buget, CFR Călători arată o creștere a prețurilor pentru tracțiunea electrică de peste 200%: „Față de valoarea preliminată a anului 2021,  cheltuiala cu energia electrică de tracțiune, a fost fundamentată pentru anul 2022, cu o majorare substanțială de peste 200%, respectiv cu suma de 188.156 mii lei, având în vedere că Societatea Comercială “Electrificare CFR” S.A. – singurul furnizor de energie electrică pentru domeniul feroviar,  a comunicat oficial că  prețul energiei electrice  va crește în anul 2022 cu 198%, altfel spus va crește  de la 532, 99 MWH  la  1.055,46 lei/MWh.”

Vineri, Ministerul Transporturilor semnează contractul cu Alstom (Franța) pentru 20 de trenuri electrice noi, un contract care poate fi extins cu încă 17 unități.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Si subventionat si mai scump si mai mizerabil, si mai incet, si mai scump, de acum din ce in ce mai scump.
    Haide sa le mai dam bani! Asta e solutia, de aia sunt groaznici ca nu le dam suficienti bani.
    Aia privati, cum reusesc? Haide sa ii pedepsim pe aia, ca nu e bine sa fii mai bun in tara noastra.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.