Compania CFR Infrastructură va ridica restricțiile de viteză și va readuce liniile de tren la parametrii proiectați în cel mult 10 ani, potrivit unei estimări pe care a prezentat-o marți, Monica Mihăileanu, director general adjunct al Companiei, citată de publicația Club Feroviar. În cadrul conferinței ,,Zilele Feroviare”, oficialul CFR a precizat că fondurile europene din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), Programul Operațional Transport (POT 2021-2027) și Connecting Europe Facility (CEF) înseamnă aproape 6 miliarde de euro și, pe lângă lucrările de modernizare CFR își propune să facă lucrări de reînnoire (quick -wins) pe aprox. 2000 de kilometri de linie. Astfel, în 8-10 ani, ar trebui ca trenurile de călători să poată circula cu viteza proiectată a liniei (în mare parte 120 km/h) : ,,În acest ritm, este de așteptat ca în următorii opt-zece ani de zile să restabilim echilibrul, astfel încât rețeaua de cale ferată din România să revină la parametrii proiectați de circulație, din punctul de vedere al vitezei” a precizat Mihăileanu citată de Club Feroviar. La sfârșitul anului trecut, fostul director general CFR Infrastructură, Ioan Pintea spunea că în 2022 finanțarea este asigurată pentru reînnoiri pe aprox. 200 km., dublu față de 2021.
Unul dintre cele mai importante proiecte în execuție cu finanțare din fonduri europene este modernizarea magistralei Brașov-Sighișoara, cele trei loturi având finanțarea prin CEF și termen de recepție 2023. Dacă pe loturile ,,de la capete” Brașov- Apața și Cața -Sighișoara stadiul fizic de execuție este de 12 %, pe lotul de mijloc, unde constructor general este Aktor (Grecia) progresul este lent, de doar 8 %, cu o întârziere confirmată de 4-5 luni și din cauza livrării cu întârziere a scuturilor (cârtițele TBM), estimarea fiind luna iunie.