Nicușor Dan vrea un nou sistem „undă verde” pentru intersecțiile din București: Modernizarea sistemului de semaforizare pentru 500 de intersecții costă 50 de milioane de euro / PMB începe consultarea de piață

Semafoare Sursa Foto : Compania Managementul Traficului

Modernizarea sistemului de semaforizare pentru aproximativ 500 de intersecții din București costă circa 50 de milioane de euro, anunță Primarul General Nicușor Dan, care a spus că miercuri va avea consultări de piață cu firmele de specialitate, premergător lansării licitației pentru studiul de fezabilitate.

Un sistem eficient de transport, poate cea mai mare problemă structurală a Capitalei, a fost temă predilectă de campanie a actualului primar în competiția cu fostul edil, Gabriela Firea, însă în lipsa unui buget suficient și după blocajele din Consiliul General, reducerea poluării și încurajarea transportului în comun au devenit teme secundare, spre deosebire problema termiei.

Nicușor Dan spune că Asociația pentru Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport București – Ilfov a finalizat documentația pentru lansarea licitației în urma căreia să se facă studiul de fezabilitate necesar întregului sistem de semaforizare din București (n.r în București sunt peste 400 de intersecții semaforizate, dar nu toate sunt incluse în sistemul inteligent cu „undă verde”). Practic, din 440 de intersecții semaforizate, doar jumătate sunt integrate în sistemul inteligent care contorizează sensul mai aglomerat și ajustează ciclurile de semaforizare, potrivit Hotnews.

Nicușor Dan spune că, pe lângă modernizarea sistemului de semaforizare, vor fi și resistematizări pentru virajul la stânga, care duce, de multe ori, la blocarea intersecțiilor.

„Sistemul de semaforizare din București are nevoie de o abordare integrată, sistematică. De ani de zile se mai pun 2, 3, 5 semafoare într-un an, fără a se rezolva nimic de fapt.

Documentația la nivel de studiu de prefezabilitate pentru întregul sistem de semaforizare a fost finalizată de colegii de la ADI Transport Public. Prin urmare, am invitat miercuri, la ora 10, firmele de specialitate la o consultare prealabilă achiziției studiului de fezabilitate. Invitația este deschisă oricărei firme interesate. E important ca studiul de fezabilitate să fie unul profesionist.
În urma realizării proiectului vom avea 500 de intersecții semaforizate legate cu serverul central prin fibră optică. De asemenea, vom reconfigura sistemul de semnalizare în mai multe intersecții existente (de exemplu, separarea direcției înainte de virajul la stânga).
Valoarea totală estimată a investiției este de 50 de milioane de euro. Vom încerca să obținem cât mai mult din această sumă din fonduri europene, iar pentru restul vom asigura finanțare din bugetul local. Investiția e o prioritate pentru București, fiind cea mai eficientă din punctul de vedere al raportului cost-beneficiu (cel mai redus cost pentru reducerea estimată a aglomerației în traficul rutier)”, arată primarul.
Instalații vechi, personal insuficient și șobolanii care rod cablurile semafoarelor
Sistemul de semaforizare din București este gestionat acum de Administrația Străzilor, după desființarea Companiei Municipale Managementul Traficului. Personalul face față cu greu deranjamentelor sau numeroaselor intervenții necesare pentru repararea stopurilor după accidente, componentele electrice se găsesc și se schimbă destul de greu, în plus Administrația Străzilor a transmis cu mai multe ocazii că, semafoarele „au picat” din cauza șobolanilor care au ros cablurile.
„Semafoarele din intersecția Bd. Unirii cu Str. Nerva Traian s-au defectat, fapt care a condus la îngreunarea traficului rutier. În jurul orei 14⁰⁰, echipa tehnică a Companiei Municipale Managementul Traficului București a fost solicitată pentru remedierea problemei. S-a constatat că defecțiunea s-a produs din cauza rozătoarelor care au adus pagube cablajului aferent semaforizării”, arăta o știre din iunie 2021.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: