Grindeanu: Podul peste Dunăre de la Brăila va fi deschis circulației până la sfârșitul anului. Stadiul fizic de execuție a ajuns la 60%

Pod Brăila tablier

Podul peste Dunăre de la Brăila a ajuns la un stadiu fizic de execuție de 60% și va fi deschis circulației până la sfârșitul anului, anunță ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, pe baza raportărilor din șantier.

Săptămâna aceasta a început și montarea primelor piese de tablier metalic din cele 86 care vor susține platforma pe care vor circula șoferii, montajul pieselor făcându-se de la ambele capete spre centru. Fixarea pieselor de tablier metalic, fiecare cu o greutate cuprinsă între 180 și 300 de tone, este o operațiune complexă cu o durată de 2-3 luni, pentru că nu pot fi montate mai mult de 2 segmente/zi. Până acum, pe Dunăre au fost aduse cu barjele de la șantierul VARD Brăila 4 din cele 86 de componente, a precizat Grindeanu.

„Încă un segment de tablier a ajuns pe șantierul Podului Suspendat de la Brăila! Este al patrulea din cele 86 de segmente și urmeaza să fie montat în capătul dinspre Jijila al podului (județul Tulcea). Greutatea fiecărui segment de tablier metalic este cuprinsă între 180 de tone și 300 de tone. După ce vor fi montate, toate cele 86 de tabliere ale podului vor cântări 21 de mii de tone. Lucrările au ajuns acum la un stadiu fizic de 60% iar constructorii au dat asigurări că până la sfârșitul anului se va putea circula pe pod”, a transmis Grindeanu.

Fără ca drumurile de legătură să fie terminate la timp, „Golden Gate” de România riscă să ajungă cel mai scump „muzeu”. În total, pe lângă Podul cu o lungime de 2 kilometri, Astaldi construiește și două șosele cu 4 benzi și o lungime de 24 km.

În vara anului trecut, fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă anunța pe șantier că pot fi deschiși doar 10 kilometri din șoselele de legătură.

Podul de la Brăila va avea o lungime totală de 2 kilometri şi trei deschideri: o deschidere principală – 1.100 metri și două deschideri laterale de 490 de metri pe malul Brăila și 360 metri pe malul Tulcea. Contractul pentru Podul suspendat de la Brăila, cea mai complexă lucrare de infrastructură rutieră din ultimii 30 de ani, a fost semnat în ianuarie 2018 pentru 433 milioane euro, iar constructorul a intrat în teren la sfârşitul anului 2018. Antreprenor general este asocierea italo-niponă Astaldi – IHI Infrastructure, care a câştigat contractul de aproape o jumătate de miliard de euro. Lucrările pentru podul cu o lungime de 2 kilometri au început efectiv în primăvara anului 2019.

Cea mai recentă filmare din dronă cu montarea primelor piese de tablier metalic:

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: