Constructorul podului suspendat de la Brăila a început montarea primelor segmente ale tablierului metalic, în total 86 de componente urmând să susțină platforma pe care, la sfârșitul anului, conform promisiunilor vor circula șoferii. Primele segmente de tablier metalic (produse pe șantierul VARD- Brăila) au început să fie aduse cu barjele pe Dunăre în urmă cu o lună, dar ridicarea a fost de mai multe ori amânată din cauza condițiilor meteo nefavorabile. Descărcarea de pe barje se face prin metoda ,,lifting beam jacking sistem” iar montajul se execută de la ambele capete, a doua piesă fiind descărcată pe malul tulcean. Stadiul fizic de execuție pentru Podul Suspendat și Drumurile de Legătură este de 58 %, potrivit CNAIR.
Primul timelapse cu operațiunea de montaj a piesei de tablier metalic a fost publicată pe canalul You Tube ,,Răducu Pe Drum”
Constructorii și-au propus să unească două segmente pe zi, implicit operațiunea ar dura trei luni, potrivit Asociației Pro Infrastructură: „Antreprenorii au o țintă ambițioasă de a ridica și suda două segmente în fiecare zi dar, chiar dacă nu o vor atinge, toată operațiunea poate fi gata în două-trei luni. Din acel moment podul intră în linie dreaptă. Cerem celor de la WeBuild (n.r Astaldi) și oficialilor din Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să facă toate demersurile necesare deschiderii circulației pe pod, pe varianta de sud (Măcin), până cel târziu în decembrie 2022”.
În zona blocului de ancoraj de la Brăila, pe DN 22 B Digul Brăila – Galați, circulația a fost restricționată și deviată pentru aproximativ 3 luni pe un drum provizoriu.
Podul de la Brăila va avea o lungime totală de 2 kilometri şi trei deschideri: o deschidere principală – 1.100 metri și două deschideri laterale de 490 de metri pe malul Brăila și 360 metri pe malul Tulcea. Contractul pentru Podul suspendat de la Brăila, cea mai complexă lucrare de infrastructură rutieră din ultimii 30 de ani, a fost semnat în ianuarie 2018 pentru 433 milioane euro, iar constructorul a intrat în teren la sfârşitul anului 2018. Antreprenor general este asocierea italo-niponă Astaldi – IHI Infrastructure, care a câştigat contractul de aproape o jumătate de miliard de euro. Lucrările pentru podul cu o lungime de 2 kilometri au început efectiv în primăvara anului 2019.