Lucrările pentru construirea tronsonului Nușfalău-Suplacu de Barcău de pe Autostrada Transilvania, primul contract al Turcilor de la Nurol, avansează conform graficului, anunță Asociația Pro Infrastructura (API) care a publicat cea mai recentă filmare de pe șantier. Tronsonul Nușfalău-Suplacu de Barcău, are o lungime de 14 kilometri, iar la începutul anului avea un stadiu fizic de execuție de 11 %, potrivit raportului oficial CNAIR. Contractul prevede construirea a 12 structuri, (4 pasaje și 8 poduri) și un nod rutier, iar termenul din contract- februarie 2023 ar putea să fie respectat, consideră API : ,,Lotul este banal, fără structuri impresionante, relief perfect plat. Constructorul are doar câteva pasaje și poduri de făcut, un nod rutier și un spațiu de servicii. Felul în care arată șantierul după sezonul rece ne dă speranțe că antreprenorul, aflat la primul proiect în România, va păstra ritmul bun și își va respecta termenul contractual de finalizare: primăvara anului 2023.
Video Autostrada Transilvania, tronsnul Nușfalău-Suplacu de Bacău :
Contractul cu turcii de la Nurol a fost semnat pentru 384 milioane de lei în septembrie 2020, cu termen de 6 luni proiectare și 18 luni execuție. Lucrările au început efectiv în vara anului trecut atunci când Ministerul Transporturilor a emis prima Autorizație de Construire. Garanția acordată este de 10 ani.
De la Nușfalău spre Cluj Napoca, tronsonul cu tunelul Meseș încă nu are contract semnat în timp ce la vest, de la Marca (Suplacu de Barcău) spre Borș licitația pentru tronsonul Suplacu de Barcău-Chiribiș (26 km.) a fost contestată.