Analiză de turism: aproape un sfert dintre hotelieri spun că au primele rezervări pentru Paște

foto travel, vacanta Romania Sursa foto: travelminit.ro, Facebook

Aproape un sfert dintre hotelieri (23%) au primit primele rezervări pentru perioada Paştelui, iar peste o treime (37%) susţin că au înregistrat primele rezervări pentru sezonul estival, arată o analiză realizată de o platformă online, citată de Agerpres. Unii dintre hotelieri susțin că au făcut investiţii în proprietăţile lor în perioada pandemiei, alții au scăzut tarifele față de anul trecut sau îşi propun să creeze oferte speciale pentru perioada următoare. Studii anterioare în zona turismului au indicat că unul dintre criteriile de care turiştii români țin cont atunci când își aleg cazarea ține de măsurile anti-COVID-19 implementate în locaţie.

Datele Travelminit.ro relevă faptul că 19% dintre respondenţi confirmă că unitatea pe care o deţin este complet ocupată pentru perioada sărbătorilor pascale. În acelaşi timp, 79% dintre hotelierii prezenţi pe platforma de rezervări hoteliere afirmă că au făcut investiţii în proprietăţile lor în perioada pandemiei, iar 19% spun că au scăzut cu 5% – 10% tarifele comparativ cu anul trecut şi 31% îşi propun să creeze oferte speciale pentru perioada următoare. În acelaşi context, 51% din totalul celor chestionaţi precizează că nu au mărit preţurile practicate anterior. Totodată, 31% dintre cei intervievaţi susţin că vor veni cu reduceri de preţ anul acesta, îndeosebi sub forma unor oferte speciale şi sezoniere, în timp ce 25% vor să îşi îmbunătăţească sistemul de rezervări, implementând rezervările în timp real, care îi ajută să evite situaţiile neplăcute, ca overbooking.

Studiul citat evidenţiază că mai mult de jumătate dintre hotelieri (56%) au investit în renovarea camerelor, 17% au renovat bucătăria, iar 6% dintre respondenţi au îmbogăţit gama de facilităţi de care dispune unitatea de cazare, incluzând servicii noi, precum SPA, ciubăr sau masaje. De asemenea, au fost ridicate standardele de curăţenie şi igienă în camere, în spiritul noilor reglementări de pandemie, dat fiind că, pe lângă preţ, confort şi poziţionare, studiile anterioare au indicat şi că turiştii români aleg cazarea şi în funcţie de măsurile anti-COVID-19 implementate în locaţie. Potrivit datelor platformei, un număr semnificativ de hotelieri (45% dintre partenerii Travelminit.ro) au decis să îşi ajusteze politicile de anulare şi rezervare, care anterior erau mai puţin prietenoase.

De asemenea, peste 50% dintre rezervările pentru perioada următoare sunt de tipul “last-minute”, efectuate cu 3 – 14 zile înainte de check-in. Vacanţele celor ce aleg sejururi în România sunt preponderent de scurtă durată, 66% dintre rezervări fiind de una sau două nopţi, 30% de 3 – 5 nopţi, iar restul, de doar 4%, de peste cinci nopţi.

La nivel general, 23% dintre hotelieri au primit primele rezervări pentru perioada Paştelui, iar 19% confirmă că unitatea este complet ocupată pentru Paştele de anul acesta. În plus, 37% din totalul respondenţilor susţin că au înregistrat, deja, primele rezervări pentru vară.

Travelminit.ro este unul dintre cei mai mari jucători pe piaţa rezervărilor hoteliere din România. În cursul anului 2019, platforma a înregistrat peste 620.000 de înnoptări şi o valoare totală a rezervărilor de 13 milioane de euro.

Industria turismului a fost una dintre cele mai lovite în timpul pandemiei COVID-19 și a restricțiilor necesare pentru limitarea răspândirii virusului, care a ajuns și în România la final de februarie 2020. În luna februarie a acestui an, sosirile în structurile de primire turistică cu funcţiuni de cazare au scăzut cu 31,2% față de aceeași perioadă a anului trecut, arată datele publicate azi de Institutul Național de Statistică (INS). Comparativ cu luna februarie 2020, în luna februarie 2021, la punctele de frontieră, sosirile vizitatorilor străini au scăzut cu 61%, iar plecările în străinătate ale vizitatorilor români cu 59%. Sosirile înregistrate în structurile de primire turistică în primele două luni din an au scăzut cu 35,6%.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: