Autostrada Sibiu-Pitești : Makyol, Strabag și Astaldi au depus ofertă pentru lotul Cornetu-Tigveni (37 km.) cel mai mare contract de autostradă din România

Autostrada Tuneluri Sursa : Ministerul Transporturilor

Constructorii Makyol (Turcia), Strabag (Austria) și Astaldi (Italia) au depus ofertă pentru proiectarea și execuția lotului 3 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești, cel mai mare contract din istoria Companiei de Drumuri (CNAIR). Lotul dintre Cornetu și Tigveni are o lungime de 37 de kilometri, este cel mai lung tronson al Autostrăzii de pe Valea Oltului și are o valoare estimată cuprinsă între 5,3 și 5,8 miliarde lei. Licitația pentru proiectarea și execuția lotului Cornetu – Tigveni a fost lansată în septembrie 2020, într-o primă fază 15 asocieri și constructori au depus oferte, șase dintre candidaturi fiind selectate în iunie 2021 pentru licitația restrânsă: Aktor, Astaldi, Makyol, Mapa, Pizzarotti şi Strabag. Așadar, Mapa, Aktor și Pizzarotti nu au mai depus oferte pentru acest contract. Contractul are o durată de 11 ani, din care primele 14 luni pentru proiectare, 59 luni execuție, respectiv 5 ani pentru garanție, dar cu punctaj superior pentru un calendar accelerat de 12 luni proiectare și 45 de luni execuție.

Rezultatul procedurii a fost anunțat de ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu : ,,Trei oferte pentru ultima secțiune a Autostrăzii Sibiu-Pitești! Una din cele două secțiuni ale tronsonului care traversează Carpații, între Cornetu și Tigveni, are o lungime de 37,4 km și un cost estimat cuprins între 5,3 și 5,8 miliarde de lei, fără TVA. Constructorii români, austrieci, spanioli, italieni și turci care concurează pentru Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu-Pitești, vor avea la dispoziție maxim 14 luni pentru proiectare și 59 de luni pentru execuție, după semnarea contractului.

Câștigătorul va trebui să construiască:
-95 de poduri și pasaje
-1 tunel cu două galerii independente (1,7 km/ galerie)
– 2 noduri rutiere (Cornetu și Văleni)
– 1 ecoduct (în zona localității Călinești)
Lucrările vor fi finanțate din fonduri europene nerambursabile.” a transmis Grindeanu.
Și pentru acest lot de autostradă Studiul de Fezabilitate este vechi, din 2008 cu riscurile despre care Economedia a scris aici. Pentru lotul 2, Boița – Cornetu (31 km) contractul a fost semnat cu turcii de la Mapa, singurul ofertant, de asemenea pe același Studiu de Fezabilitate.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: