Autostrada Sibiu-Pitești : Makyol, Strabag și Astaldi au depus ofertă pentru lotul Cornetu-Tigveni (37 km.) cel mai mare contract de autostradă din România

Autostrada Tuneluri Sursa : Ministerul Transporturilor

Constructorii Makyol (Turcia), Strabag (Austria) și Astaldi (Italia) au depus ofertă pentru proiectarea și execuția lotului 3 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești, cel mai mare contract din istoria Companiei de Drumuri (CNAIR). Lotul dintre Cornetu și Tigveni are o lungime de 37 de kilometri, este cel mai lung tronson al Autostrăzii de pe Valea Oltului și are o valoare estimată cuprinsă între 5,3 și 5,8 miliarde lei. Licitația pentru proiectarea și execuția lotului Cornetu – Tigveni a fost lansată în septembrie 2020, într-o primă fază 15 asocieri și constructori au depus oferte, șase dintre candidaturi fiind selectate în iunie 2021 pentru licitația restrânsă: Aktor, Astaldi, Makyol, Mapa, Pizzarotti şi Strabag. Așadar, Mapa, Aktor și Pizzarotti nu au mai depus oferte pentru acest contract. Contractul are o durată de 11 ani, din care primele 14 luni pentru proiectare, 59 luni execuție, respectiv 5 ani pentru garanție, dar cu punctaj superior pentru un calendar accelerat de 12 luni proiectare și 45 de luni execuție.

Rezultatul procedurii a fost anunțat de ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu : ,,Trei oferte pentru ultima secțiune a Autostrăzii Sibiu-Pitești! Una din cele două secțiuni ale tronsonului care traversează Carpații, între Cornetu și Tigveni, are o lungime de 37,4 km și un cost estimat cuprins între 5,3 și 5,8 miliarde de lei, fără TVA. Constructorii români, austrieci, spanioli, italieni și turci care concurează pentru Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu-Pitești, vor avea la dispoziție maxim 14 luni pentru proiectare și 59 de luni pentru execuție, după semnarea contractului.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -
Câștigătorul va trebui să construiască:
-95 de poduri și pasaje
-1 tunel cu două galerii independente (1,7 km/ galerie)
– 2 noduri rutiere (Cornetu și Văleni)
– 1 ecoduct (în zona localității Călinești)
Lucrările vor fi finanțate din fonduri europene nerambursabile.” a transmis Grindeanu.
Și pentru acest lot de autostradă Studiul de Fezabilitate este vechi, din 2008 cu riscurile despre care Economedia a scris aici. Pentru lotul 2, Boița – Cornetu (31 km) contractul a fost semnat cu turcii de la Mapa, singurul ofertant, de asemenea pe același Studiu de Fezabilitate.

 

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar