Guvernul nu va mai prelungi Starea de Alertă și după 8 martie 2022, a anunțat Președintele Klaus Iohannis, însă mai multe documente rămân valabile 90 de zile chiar dacă formal, au expirat și ar trebui reînnoite. Legea 55/2020 prevede că documente eliberate de autoritățile publice locale precum cărți de identitate, permise de conducere sau numere provizorii de înmatriculare expirate în timpul Stării de Alertă își mențin valabilitatea pe teritoriul României încă 3 luni de la încetarea Stării de Alertă : ,,Valabilitatea documentelor eliberate de instituțiile și autoritățile publice, precum și de entitățile private autorizate conform legii se menține pe toată perioada stării de alertă, precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări.” – Legea 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei COVID 19.
În ceea ce privește documentele pe care le emite Direcția Permise și Înmatriculări (DRPCIV), valabilitatea acestora se prelungește cu 90 de zile de la expirarea Stării de Alertă pentru : permise de conducere, autorizații de circulație provizorii (numerele roșii) : ,,Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor vă reamintește faptul că potrivit art.4 alin (5) din Legea nr.55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 valabilitatea documentelor emise de serviciile publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, se menține pe toată perioada stării de alertă, precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări, pentru permise de conducere, autorizații de circulație provizorie și documente eliberate in condițiile art 4 alin.(3) din OMAI 1501/2006 privind procedura înmatriculării, înregistrării, radierii și eliberării autorizației de circulație provizorie și art.4 alin.(2) din OMAI 123/2013 privind condițiile de eliberare a permisului de conducere(…) expirate în această perioadă ”
DRPCIV atrage atenția că, în cazul autorizațiilor provizorii de circulație (numerele roșii) valabilitatea acestora este prelungită automat cu condiția unei polițe de asigurare RCA în termenul de valabilitate.
Cu excepția Bucureștiului unde se acceptă și prezentarea la ghișee cu bon de ordine, la serviciile DRPCIV din țară, procesarea documentelor se face pe bază de programare on line. În funcție de județe și de operațiunea solicitată, programările pot fi la un interval de câteva zile până la două luni, ultima situație fiind în județul Timiș pentru înscrierea în circulație.