Pe scurt. Cum a afectat atacul Rusiei asupra Ucrainei producția auto din regiune

gas benzina motorina oil statie pompa pexels Foto: Pexels.com

Cum războiul nu face deloc bine afacerilor, o serie de companii au luat măsuri pentru a se adapta evoluțiilor războiului ruso-ucrainian, mai ales că așteaptă noi sancțiuni pentru Rusia, care a atacat Ucraina.

Volkswagen va opri producția pentru câteva zile săptămâna viitoare la două fabrici germane, după o întârziere în obținerea pieselor fabricate în Ucraina, a confirmat vineri un purtător de cuvânt.

Lipsurile din lanțul de aprovizionare va afecta fabricile din Dresda și Zwickau, a spus purtătorul de cuvânt, confirmând un raport al DPA.

Renault a a anunţat vineri că săptămâna viitoare va suspenda activitatea fabricii sale din Moscova din cauza „schimbărilor forţate în actualele rute logistice”, care provoacă deficit de componente.

Finlandezii de la Nokian Tyres își mută producția unora dintre liniile sale cheie de produse din Rusia către Finlanda și Statele Unite, pentru a se pregăti pentru eventuale sancțiuni suplimentare după invazia Rusiei în Ucraina.

În timp ce la fabrica de lângă Sankt Petersburg lucra la capacitate maximă, Nokian a început să transporte anvelope din Rusia către depozitele mai apropiate de clienții săi, a declarat un purtător de cuvânt pentru Reuters.

Ea a spus că nu toate produsele fabricate în Rusia pot fi produse în fabricile finlandeze sau americane și a adăugat că nicio sancțiune nu afectează în prezent afacerile rusești ale Nokian.

De asemenea, compania nu a putut spune dacă mutarea va fi temporară sau permanentă, deoarece situația evoluează.

Producătorul de anvelope a intensificat producția în Finlanda și Statele Unite pentru a răspunde cererii în creștere, dar încă produce aproximativ 80% din capacitatea sa anuală de 20 de milioane de anvelope în Rusia, unde are aproximativ 1.600 de angajați, a spus purtătorul de cuvânt.

Producătorul de componente Aptiv a mutat producția de volum mare de piese pentru vehicule din Ucraina în ultimele două luni înainte de posibile ostilități, a declarat directorul executiv al producătorului de piese auto.

În fine, cel mai mare producător de automobile din Rusia, Avtovaz, ar putea suspenda luni pentru o zi unele linii de asamblare de la fabrica sa din Togliatti din centrul Rusiei din cauza penuriei globale persistente de componente electronice, a anunțat compania controlată de Renault.

Avtovaz intenționează să-și reia operațiunile Togliatti în totalitate marți, 1 martie, se arată în comunicat. Compania a refuzat să comenteze noile sancțiuni impuse de SUA asupra economiei ruse, spunând că a continuat să monitorizeze situația.

Furnizorul auto japonez Sumitomo Electric Industries, care are aproximativ 6.000 de angajați în Ucraina pentru a face cablaje, a anunțat că și-a suspendat operațiunile la fabricile sale de acolo și vorbește cu clienții despre posibila înlocuire a proviziilor din alte locuri.

Ford are o societate mixtă din care deține 50% denumită Ford Sollers, care are trei fabrici de asamblare în Rusia, potrivit site-ului Ford. Ford a anunțat  într-o declarație că este „profund îngrijorat” de situație și că va „gestiona orice efecte” asupra afacerii sale în timp real.

Producătorul auto american a mai spus că va respecta orice lege privind sancțiunile comerciale, dar a refuzat să discute dacă fabricile din Sollers au fost afectate.

Pentru producătorii de automobile, una dintre preocupările legate de lanțul de aprovizionare create de conflictul din Ucraina se concentrează pe metalele paladiu, platină și rodiu utilizate în convertizoarele catalitice pentru curățarea gazelor de evacuare, scrie Reuters.

Rusia produce aproximativ 38% din paladiul din lume, cu excepția materialului reciclat, a declarat Mark Wakefield, co-lider al companiei de consultanță AlixPartners.

„Este greu să ne gândim la o afacere auto globală care să nu aibă paladiu provenit din Rusia”, a spus el. Producătorii de automobile nu ar trebui să se confrunte cu o lipsă imediată de paladiu, a spus Wakefield, deoarece există stocuri de metal în Londra.

Există „o călătorie de șase luni înainte ca paladiul să-și găsească drumul într-o mașină”, a spus el.

Și prețurile aluminiului au crescut înainte de conflictul din Ucraina, a spus Wakefield. O întrerupere a livrărilor rusești de aluminiu s-ar adăuga la presiunile asupra costurilor asupra producătorilor de automobile.

Cel mai mare producător de oțel din Japonia, Nippon Steel Corp, a anunțat vineri că va asigura alternative pentru materia primă pe care o cumpără din Rusia și Ucraina în cazul oricăror întreruperi de aprovizionare. Nippon Steel cumpără 14% din pelete de minereu de fier, bile mici de pulbere de minereu de fier utilizate în producția de oțel, din acele țări. Oficialii au spus că a trecut aprovizionarea către Brazilia și Australia și că impactul ar trebui să fie minim.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: