CFR Infrastructură a desemnat firma care va face proiectul pentru electrificarea liniei de tren Videle-Giurgiu, proiect inclus în PNRR

CFR Videle -Giurgiu

Firma CONSIS Proiect SRL a câștigat licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate necesar electrificării tronsonului feroviar Rădulești-Giurgiu de pe linia de tren Videle-Giurgiu (CF 103), proiect inclus la finanțare prin PNRR, anunță CFR Infrastructură. Lucrările de electrificare au un cost estimat de 46 milioane Euro. Este segmentul pe care, în prezent sunt deviate trenurile de marfă și pasageri, în lipsa podului peste Argeș de la Grădiștea, pe linia directă București-Giurgiu. La licitația pentru realizarea documentației tehnice CFR Infrstructură a primit două oferte : Consis Proiect și Asocierea ISPCF- Baicons, oferta Consis fiind de 2,9 milioane lei, față de valoarea estimată de 3,4 milioane lei.  Linia de tren Videle (Rădulești) -Giurgiu are o lungime de 57 kilometri se desprinde din Magistrala București-Timișoara și ajunge la Giurgiu pe coridorul de marfă Praga -Atena. Durata studiului de fezabilitate este de 9 luni :

,,A fost desemnată oferta câștigătoare la procedura de licitaţie publică privind elaborarea studiului de fezabilitate pentru electrificarea liniei de cale ferată RĂDULEȘTI – GIURGIU NORD (57 km).

Oferta financiară a operatorului economic CONSIS PROIECT SRL, în valoare de 2.900.000 RON (fără TVA), a fost desemnată câștigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt următoarele:
►creșterea vitezei medii de circulație a trenurilor;
►creșterea atractivității transportului feroviar pe acest tronson ți a volumului de transport pe calea ferată;
►minimizarea efectelor negative asupra mediului;
►descongestionarea traficului feroviar din București si zonele limitrofe;
►menţinerea şi, eventual, atragerea de noi transporturi de pe Coridorul European de Marfă RFC 7 Praga – Atena pe teritoriul României;
►creșterea veniturilor CFR din taxa de utilizare a infrastructurii.
Studiul de Fezabilitate va cuprinde inclusiv toate datele necesare pentru obţinerea tuturor avizărilor în vederea promovării Hotărârii de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici şi pentru exproprierea imobilelor aferente obiectivului de investiţii ”Electrificarea și reabilitarea liniei feroviare Rădulești – Giurgiu Nord”, inclusiv completarea/modificarea (dacă este cazul) documentației, prin implementarea tuturor cerințelor/solicitărilor emitenților de avize.” a comunicat Compania.
După redeschiderea liniei București -Giurgiu, CFR va face și lucrările pentru dublare și electrificare.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. O intrebate:
    A cui e firma si cat s-a dat spaga?
    Se aude la DNA?
    A fost a doua intrebare.
    😫

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.