Stellantis a oferit noi detalii despre strategia sa de electrificare la prezentarea situației financiare pentru 2021: Fiat și Abarth urmează să devină mărci pur electrice în Europa începând cu 2027.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Până acum, Fiat a oferit o fereastră de timp aproximativă pentru decarbonizarea tuturor modelelor de mașini între 2025 și 2030 pentru aceasta. La acea vreme, raționamentul era că Fiat va deveni apoi o marcă complet electrică, de îndată ce mașinile electrice deveneau mai ieftine decât motoarele cu ardere comparabile.

Dacă acest lucru este acum prognozat pentru 2027 în calculele Stellantis sau dacă există alte motive în spatele deciziei nu este clar din prezentare însă, compania susține că „portofoliul său va deveni 100% BEV până în 2027 în Europa”.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

În prezent, Fiat are trei modele de vehicule electrice în gama sa. Cel mai cunoscut reprezentant este electricul 500, care, potrivit Stellantis, a fost cel mai bine vândut BEV în douăsprezece țări anul trecut – Fiat a vândut 44.000 de unități în întreaga lume. În gamă se află și vehiculele comerciale electrice Ducato și Scudo, iar anul acesta urmează apatiția lui e-Ulysse. Zvonurile despre un Panda electric circulă de ceva vreme. În prezent, Fiat oferă încă vechiul 500 cu combustie internă și unități hibride, precum și 500X, 500L, Panda cu combustie internă și Tipo.

Stellantis anunțase deja că DS va deveni marcă de mașini pur electrice din 2024, Lancia din 2026, Alfa Romeo din 2027 și Opel din 2028.

În total, Stellantis va lista 13 noi modele BEV și opt PHEV până la sfârșitul anului 2023.

Modelele încă necunoscute includ două modele Citroen, un model marca Fiat (posibil E-Panda), un Jeep complet electric necunoscut și versiunile BEV și PHEV ale modelelor compacte Opel Astra și Peugeot 308.

Pe segmentul vehiculelor comerciale, Stellantis listează deja anunțatele Fiat e-Scudo și Ram ProMaster (o ramură a e-Ducato), precum și un model TBA (to be announced) al Fiat Professional.