Tatian Diaconu, CEO Nhood: Ar trebui să ne uităm și la ce și cum se construiește în Glina sau Popești Leordeni

Tatian-Diaconu Sursa foto: Repatriot

Tatian Diaconu, CEO al Nhood, prezent la o conferință a Buchrest Real Estate Club (BREC) crede ca dacă vom continua „să-i lăudam doar pe elevii buni”, activi pe piața sustenabilității, nu vom ajunge prea departe, mai ales că sustenabilitatea a devenit un factor important inclusiv în finanțare și influențează și imaginea companiilor.

„Dacă vorbim despre sustenabilitate nu e suficient să lăudam elevii buni. Ar trebui să ne uităm cum și ce se construiește la Glina sau Popești Leordeni. Am senzația că ne cam uităm dintr-un singur unghi. Mai ales că sunt zone întregi unde se construiesc ghetouri ca întotdeauna”, spune Tatian Diaconu, fost CEO al dezvoltatorului Ceetrus, acum CEO al companiei care înglobează mai multe afaceri ale familiei Mulliez, denumită Nhood.

Ceetrus alături de Auchan, Leroy Merlin sau Decathlon, a cumpărat o parte dintre platformele industriale ale UCMR Reșița în urmă cu un an și vrea să ridice pe terenul de circa 36 de hectare, în mai multe faze un mall de 35.000 mp, un magazin DIY de 9.000 mp, un aquapark de 4 hectare, un hotel de 150 de camere și o clădire de birouri de 4.000 mp. Momentan, compania franceză lucrează la PUZ-ul proiectului reșițean, dar vrea să extindă și partea rezidențială a proiectului Coresi din Brașov cu circa 2.200 de apartamente.

Ceetrus a luat ființă în ianuarie 2012, ca Immochan, și administrează un portofoliu de 23 de centre comerciale la nivel național. În 2016, Ceetrus și-a lărgit sfera de activitate pe noi segmente de business prin proiectul mixt Cartier Coresi: cel rezidențial, prin dezvoltarea Coresi Avantgarden (în parteneriat cu Kasper Development) și office, prin Coresi Business Campus (în parteneriat cu Ascenta Management).

Recent, la nivelul de sus al corporației, s-a decis fuziunea cu Nodi a Ceetrus, Auchan, Leroy Merlin și Decathlon, la nici trei ani de la schimbarea identităţii. Noua companie, Nhood, are planuri mari în imobiliare şi îşi doreşte să se concentreze pe proiecte regenerare urbană. Un miliard de euro este bugetul alocat pentru investiţii în nouă ţări, până în 2023.

Între timp, Ceetrus își vede de treabă și lucrează la PUZ-ul de la Reșița și la faza a doua a componentei rezidențiale a Coresi Brașov, de 2.200 de apartamente.

În faza faza 1 a proiectului din Reșița se va construi un mall pe o suprafaţă de 35.000 mp, urmat de faza a doua, un magazin DIY de  9.000 mp, un aquapark, pe o suprafaţă de 4 hectare (bazine interioare şi exterioare, tobogane şi servicii de welness cu o capacitate de 700 de persoane în interior), un hotel (11.700 mm şi 150 de camere). În faza a treia se vor construi mai multe spaţii de birouri de 4.000 mp, iar în cea de-a patra un hotel cu 150 camere.

Fazele de dezvoltare de retail, office, divertisment şi hotel, sunt corelate cu 3 faze de dezvoltare de rezidenţial, de 49.200 mp, care include 582 de apartamente. În proiectul rezidenţial este prevăzut şi un aparthotel cu 177 apartamente.

Potrivit francezilor, proiectul de regenerare urbană amplasat pe platforma industrială Mociur-UCMR Reşiţa, a necesitat o serie de achiziţii de teren anevoioase din punct de vedere juridic (2017 – 2020), ce s-au încheiat în 3 ani cu o achiziţie totală de 36 de hectare.

De asemenea, compania mai dezvoltă 2.200 de apartamente ale proiectului rezidențial Coresi Avantgarden pe platforma Tractorul din Brașov, iar la finalizare întreaga componentă rezidențială a Coresi va avea 4.600 de apartamente în 82 de blocuri.

Pe partea de rețea a centrelor comerciale, Nhood derulează proiecte de remodelare, cum e cel de la Cluj-Napoca, de 12.800 mp, care și-a redeschis, anul trecut, porțile cu noua imagine.

Noua companie Nhood – oferă servicii de consultanță imobiliară cu o expertiză ce acoperă domenii precum: animarea comunităților, operarea și comercializarea proiectelor de tipul mixed-use, gestionarea activelor și dezvoltarea de proiecte durabile, cu o gamă largă de funcțiuni și servicii.

Nhood vizează proiecte de regenerare urbană care au un triplu impact pozitiv: social, de mediu și economic. În prezent, Nhood prestează aceste servicii pentru Ceetrus, dar pe viitor își va extinde portofoliul de clienți.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: