Polonezii de la firma de recuperare creanţe Kruk au investit 32,5 milioane de lei în digitalizare, inclusiv într-un robot dezvoltat în parteneriat cu UiPath

tableta, digital Sursa foto: OMV Petrom

Kruk România, filiala locală a grupului polonez cu acelaşi nume care se ocupă de recuperarea creanţelor, a investit până în prezent peste 32,5 milioane de lei în digitalizare și automatizări.

Investițiile se concentrează în dezvoltarea platfomei eKRUK, a semnăturilor electronice și biometrice, dar și a primului robot din piața de colectare, care identifică plățile clienților și le înregistrează în aplicația internă de management a acestora, realizată în parteneriat cu RPAbox și UiPath.

Anul trecut, filiala din România a Grupului a reușit să dubleze numărul clienților care utilizează eKRUK, platforma digitală care facilitează gestionarea datoriilor și plata online.

„Faptul că peste 30.000 de români folosesc acum activ această platformă e o realizare importantă, în contextul în care, deși mai mult de 80% din populație are acces la internet, studiile arată că doar jumătate folosesc aplicațiile de banking și 42% nici nu au cont bancar. Avem cele mai scăzute competențe digitale din Europa și, cu toate astea, peste 8.000 de clienți și-au plătit datoriile online anul trecut și peste 6.000 au semnat electronic angajamente de plată, semn că românii încep să prindă încredere în instrumentele online”, spune Liviu Costică, COO KRUK România.

Angajamentul de plată este cel mai accesat produs digital datorită faptului că persoanele cu datorii pot alege singure valoarea ratei, durata angajamentului și data scadentă. Valoarea medie a unei rate plătite în angajament este 260 lei/lună, însă clienții pot plăti și integral, caz în care beneficiază de discount. Numărul clienților care au achitat integral datoria și au reintrat astfel în circuitul financiar funcțional în 15 ani de activitate ai companiei se ridică la peste 500.000, iar peste jumătate dintre ei au ales soluțiile amiabile oferite.

Compania, care a ajuns la o cotă de piață de 43% în 2021 potrivit valorii investițiilor, a semnat la finalul anului trecut un acord cu UniCredit Consumer Financing IFN pentru achiziționarea unui portofoliu de creanțe din retail, negarantate, cu o valoare nominală totală de până la 240 milioane lei.

 „Am ajuns să gestionăm creanțele a peste două milioane de români, de la 15.000 de clienți, cu câți am pornit în 2007. În plus, am procesat circa 750.000 de dosare în numele a 34 de parteneri de business. Aceste rezultate, generate și de semnarea acordului cu UniCredit pentru achiziționarea unui portofoliu care va aduce în piață o dinamică constantă de colectare și sperăm, cât mai multe însănătoșiri în portofoliile noastre, ne determină să creștem semnificativ investițiile în România în următorii doi ani”, a declarat Cosmina Marinescu, CEO KRUK România.

Din 2007, anul intrării Grupului KRUK pe piața din România, compania a crescut numărul de angajați de la 15 la 615 și își propune să ajungă la 650, în 2022.

KRUK România este prezentă pe piața de management al datoriilor din 2007 și are birouri în București și Târgoviște și peste 600 de angajați. Grupul KRUK are operațiuni în Polonia, România, Cehia, Slovacia, Germania, Italia și Spania.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: