Prima lună a anului 2022 a adus o nouă confirmare a evoluției vânzărilor mașinilor electrificate pe piața românească. La fel ca în anul 2021, când, deși s-a înregistrat o scădere a achizițiilor de autoturisme în general, cele “verzi” au performat. Astfel, în ianuarie 2022, achizițiile din această categorie practic s-au dublat (+95,5%) comparativ cu perioda similară a anului trecut. In acest context, este de remarcat creșterea importantă a autoturismelor 100% electrice (+245,5%) şi a celor plug-in hybrid (+251%). Topul vânzărilor e dominat de Dacia Spring, mărcile electrice ale Volkswagen și Tesla 3, care au adunat împreună 312 mașini electrice vândute, dintr-un total de 570.
Interesant e și că mașinile electrificate au depășit în cotă de piață mașinile diesel vândute în România. Cotele celor două categorii fiind de 17,9% pentru electrificate și 13,9% pentru diesel.
Clasamentul se schimbă în cazul mărcilor, unde, în prima lună din anul 2022, cele mai vândute trei mărci sunt Dacia Spring, cu 148 unități, model lansat în 2021, Tesla Model 3, 75 unități, cu o creștere de 36 de ori față de aceeaşi perioadă a anului precedent și Hyundai Kona cu 42 unități, în creștere cu 320%.
În ceea ce privește autoturismele hibrid plug-in, top trei modele este condus de Ford Kuga, cu 38 unități, urmat de Hyundai Tucson cu 32 unități și Mercedes Benz GLE cu 24 unități, în creștere cu 200%.
Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc Toyota C- HR cu 140 unități, în scădere cu 22,7% față de 2021, urmată de Toyota Corolla cu 138 unități și 8,6% scădere, apoi Toyota RAV4 cu 103 unități, la fel ca in anul 2021.
De asemenea, potrivit APIA și DRPCIV analizând evoluția autoturismelor cu tracțiune integrală (4×4), observăm că, după prima lună din 2022, dețin o cotă de piață de 20,3%, corespunzătoare unui volum total de 1.878 unități, în creştere cu 39,4% față de anul 2021.